کد خبر: ۱۲۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
رئیس سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت لیگ‌های اسکواش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون اسکواش، مجید جلیلی رییس سازمان لیگ اسکواش از مشخص شدن تیم های برتر لیگ های اسکواش ایران گفت.

* در مورد وضعیت لیگ های اسکواش و ادامه سیاست های سازمان لیگ توضیح دهید؟
سال گذشته با توجه به جلساتی که با نماینده باشگاه‌ها و تیم‌ها برگزار شد، مصوبات خوب مجمع و تصمیمات باشگاه ها در برنامه ریزی صحیح و توجه به کیفی سازی تیم ها در نتیجه، پیشاپیش خبر از تشکیل تیم های  قدرتمند در باشگاه ها به دنبال آن برگزاری مسابقاتی جذاب و لیگی پویا را نوید میداد. هفته اول و دوم مسابقات لیگ برتر و دسته یک آقایان به میزبانی تهران و اراک برگزار گردید و لیگ بانوان نیز در تهران دور اول خود را به پایان رساند و همانطور که میدانید اولین سال برگزاری مسابقات لیگ راکت بال با حضور هفت تیم در گروه بانوان نیز در سال ۹۸ دور رفت خود را با انجام مسابقاتی مهیج پشت سر گذاشت.

در ادامه با شیوع ویروس کرونا بالطبع لیگ های اسکواش نیز همچون سایر رشته های ورزشی تحت تاثیر قرار گرفت و سازمان لیگ در تصمیم گیری برای برگزاری مسابقات با چالش جدی مواجه شد؛ همچنان باشگاه ها نیز به دنبال آن شرایط برگزاری تمرینات و آماده سازی خود را به تدریج از دست دادند.

در دوران کرونا سازمان لیگ از سوی فدراسیون ماموریت یافت   با بررسی  همه جانبه و همفکری و رصد سایر فدراسیون ها و نیز کشور های مختلف در برخورد با این معضل و در نهایت کسب نظر باشگاه ها به عنوان رکن اصلی مسابقات در مرحله اول اقدام به تمدید زمان مسابقات نمود و مقرر شد که تا پایان خرداد ماه و شرایط آن برهه تصمیم به برگزاری مسابقات در پایان تیر ماه گردید.

* با توجه به اینکه تا پایان اردیبهشت اکثر فدراسیون ها تصمیم خود را نسبت به تعلیق و اتمام لیگ های اعلام نموده‌اند انگیزه شما از تمدید زمان برگزاری مسابقات چه بوده است؟
باید توجه کنیم که ماهیت حضور باشگاه ها و بخش خصوصی در لیگ های مختلف عملا در کنار توسعه آن رشته، درآمد زایی و بستر سازی جهت تبلیغات و نهایتا دیدگاه اقتصادی می‌باشد فدراسیون اسکواش خود را مکلف به حفظ منافع باشگاه ها و اسپانسر ها دانسته و در راه حفظ حامیان مالی و تحقق اهداف آنان و نیز شرایط آمادگی بازیکنان و کادر فنی تیم ها از هیچ کوششی فروگذار ننمود تا ضمن عبور از شرایط بحران کمترین ضربه به باشگاه ها و مسابقات وارد گردد.

* روز گذشته تصمیم سازمان لیگ مبنی بر اتمام مسابقات اعلام گردید لطفا ضمن توضیح در این مورد بفرمایید شرایط رتبه بندی تیم ها را بر چه اساس اعلام نمودید؟
علی رقم آمادگی دو باشگاه  مهرسان و فولاد آلیاژی در   تهران و یزد جهت برگزاری مسابقات و اخذ مجوز های لازم با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا و ایجاد شرایط جدید تنها به دلیل حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مجددا در شرایط جدید نظر باشگاه ها اخذ گردید و از آنجا که امکان برگزاری تمرینات و روند آماده سازی میسر نبود در نتیجه همه باشگاه ها رای بر اتمام مسابقات و حفظ رتبه بندی با شرایط موجود را اعلام نمودند که پیشنهادات و نظر نهایی سازمان لیگ نیز جمع بندی و خدمت ریاست محترم فدراسیون تقدیم گردید و نظر به اولویت سلامتی جامعه اسکواش نظر سازمان لیگ را تایید نموده و مقرر شد خاتمه لیگ سال ۹۸ رسما اعلام شود و همچنین جایگاه تیم ها بر اساس جدول موجود به عنوان رتبه بندی نهایی تایید و لحاظ گردد. که این تصمیم از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیمی عقلایی اعلام شد.

* برنامه شما برای سال آینده چیست ؟
با توجه به جلسات امیدواریم طی ماه های آینده هر چه سریع تر شاهد نزول و کاهش شرایط بحران باشیم و مقرر است ان شاء الله امسال برگزاری لیگ ها را زودتر از زمان سال های اخیر شاهد بوده تا بیش از این بازیکنان و باشگاه ها از شرایط آرمانی دور نشوند همچنین از آنجا که مسابقات در سال گذشته در نیمه راه به پایان رسید بحث قرار داد بازیکنان و تصمیم گیری نهایی به عهده باشگاه ها بوده و امیدواریم از آنجا که این اتفاق از عهده بازیکنان نیز خارج بوده باشگاه ها نسبت به حفظ حقوق بازیکنان و توافق دو طرفه و جلب نظر دو سویه اقدام نماید.

 سخن پایانی
جا دارد از تمامی باشگاه ها و تیم های حاضر در لیگ ، کارشناسان و هیات های استانی ، کمیته های ستادی خصوصا کمیته راکتبال ، داوران و مسابقات که همکاری بسیار خوبی در برخورد با این گرفتاری و محدودیت هایی که ایجاد کرده با سازمان لیگ  داشته اند کمال تشکر را داشته باشم و امیدوارم با همفکری و همدلی که امروزه نیاز اصلی جامعه  ورزش و بالطبع اسکواش می‌باشد هر چه سریع تر از این بحران عبور نماییم و شاهد برگزاری مسابقاتی پربار و لیگی پویا در سال جاری  باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار