کد خبر: ۱۲۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
حسب ابلاغیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،شرکت های بیمه ای موظف شده اند از اول تیر تا 31 شهریور سالجاری به مدت 3 ماه برای اجرای بخشودگی 100 درصدی جرایم (موضوع بند بماده 24 قانون بیمه اجباری شخص ثالث) موتورسیکلت و ماشن های کشاورزی فاقد بیمه نامه اقدام کنند. البته این بخشودگی برای بیمه نامه های یکساله اعمال می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت، با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث برای تمامی موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی، اگر صاحبان آن تا به حال برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام نکرده باشند یا تمدید بیمه نامه آنها بموقع انجام نشده باشد، در زمان خرید بیمه موظف به پرداخت جریمه دیرکرد هستند.اما در حال حاضر طرح ملی بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها فرصت مناسبی را برای موتورسواران ایجاد کرده استتا این افراد بتوانند با پرداخت حق بیمه نامه مناسب و بدون احتساب جریمه دیرکرد، از حمایت های بیمه ای برخوردار شوند.
متاسفانه در حال حاضر حدود 10 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد دارند که فقط 5 درصد آنها بیمه نامه دارند و 95 درصد آنها بدون بیمه نامه شخص ثالث در شهرها تردد می نمایند. بیمه حکمت نیز بعنوان یکی از شرکت های حقوق بیمه گذاران خود و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، مجری این طرح مذکور است. از این رو شما می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به شعب و نمایندگی های بیمه حکمت در سراسر کشور مراجعه و از مزایایی این طرح استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: