کد خبر: ۱۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اینکه ما این رابطه را بین مردم و حاکمیت برقرار کنیم که مردم گزارشات خود را درباره فساد ارائه کنند، می‌تواند در جهت ایجاد نگرانی برای جریان فساد موثر واقع شود.

حجت‌‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با استقبال از راه اندازی سامانه سوت زنی در خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اینکه ما این رابطه را بین مردم و حاکمیت برقرار کنیم که مردم گزارشات خود را درباره فساد ارائه کنند و احساس امنیت هم برای آنها در این مسیر ایجاد شود امر بسیار مطلوب و خوشایندی است.

وی افزود: اگر نگرانی در مردم ایجاد نشود -که مثلا من اگر گزارشی دادم ممکن است مورد تهدید قرار گیرم یا خطری متوجه من شود- و حاکمیت از مردم در گزارشات شان حمایت کند قطعا کمک کننده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: حاکمیت نه تنها باید در این راستا حمایت کند بلکه مشوق‌هایی را هم برای آنها در نظر بگیرد کما اینکه در دنیا درصدی از مبلغی که در فسادها کشف می‌شود و قرار است به بیت المال بازگردانده شود، از لحاظ قانونی به کسی که به این موضوع اشاره و کمک کرده به عنوان جایزه داده می‌شود.

پژمانفر همچنین عنوان کرد: ما اگر بتوانیم این مسیر را طی کنیم قطعاً این فضا می‌تواند در جهت ایجاد نگرانی برای جریان فساد موثر واقع شود و این سامانه قطعا کمک شایانی خواهد کرد؛ قوه قضاییه باید در ارتباط با این موضوع نهایت کمک را داشته باشد تا بتواند جلوی این مسئله (فساد) گرفته شود.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: حتماً ما در کمیسیون اصل ۹۰ برای اینکه بتواند این مسئله قوت بگیرد آن را مطرح می‌کنیم؛ البته هنوز رئیس این کمیسیون تعیین نشده اما پس از انتخاب رئیس و روشن شدن آن، مسئله را مطرح می‌کنیم.

*حتما گزارش سامانه «سوت‌زنی» را در اولویت کمیسیون اصل نود قرار می‌دهیم

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حتماً باید این موضوع را با دوستانمان مطرح کنیم چرا که باید همکاری مردم در افشای موارد فساد یا به اصطلاح «سوت زنی» فرهنگ سازی شود.

پژمانفر در خاتمه خاطرنشان کرد: ما این موضوع را در اولویت قرار می‌دهیم یعنی هر گونه گزارشی که از ناحیه مردم و از طریق این سامانه (سمانه سوت زنی خبرگزاری فارس) به ما برسد به صورت ویژه تر به آن پرداخته می‌شود تا این احساس همراهی را در مردم بتوانیم تقویت کنیم و جلوی آن (فساد) را بگیریم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار