کد خبر: ۱۲۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
وعده تحقق یافته سردار دلها
پیکر مطهر دو تن از شهدای مازندران که چهار سال پیش در خان طومان به شهادت رسیده بودند، پس از بازگشت به وطن رنگ و بویی دیگر به دیار علویان بخشیده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، عطر فرزندان غیور ایران زمین این بار نه از خاکهای تفتیده جنوب بلکه از خخان طومان به مشام می‌رسد. تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل.
این روزها عطر خوش وصال شهیدان سعید کمالی و علی جمشیدی که چهارسال پیش در شبیخون تروریست‌های تکفیری در کربلای خان‌طومان به شهادت رسیده بودند رنگ و بویی دیگر به شهر و دیارمان داده است.
 
شهید سعید کمالی
برگی از زندگی دو آلاله مازندرانی بازگشته از خان طومانشهید مدافع حرم سعید کمالی در سال ۶۹ در روستای کفرات بخش هزارجریب شهرستان نکا چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران تحصیل و قبولی در دانشگاه علوم سیاسی قم، جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود. شهید کمالی در سال ۹۱ پس از بازگشت از حج عمره ازدواج می‌کند و ثمره این ازدواج پسری به نام امیر مهدی می‌شود.

شهید سعید کمالی در همه عرصه‌های زندگی یک جهادگر به تمام معنا بود؛ همین روحیه جهادی و لایت پذیری، از خود گذشتگی و خدمات رسانی به محرومان جامعه وی را به شهادت که آرزویش بود رساند.

این شهید والامقام پس از سال‌ها تلاش در سنگر مقاومت، بالاخره در ۱۵ فرودین ۹۵ به سوریه اعزام شد. شهید کمالی ۱۷ اردیبهشت سال ۹۵ پس از نقض آتش بس در سوریه، به همراه محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر در شهرک راهبردی خان‌طومان سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر شهید در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر مدافع حرم قرا گرفت و حالا ۴ سال پس از شهادتش پیکر شهید در جریان تفحص خان طومان پیدا شده و به کشور بازگشته است.
 
همسر شهید  گفت: در دیداری که چند وقت پیش با سردار شهید سلیمانی داشتیم وعده بازگشت شهدای خان طومان را داده بودند و امروز پس از 50 ماه پیکر این شهدا به آغوش وطن بازگشت.
 
شهید علی جمشیدی
برگی از زندگی دو آلاله مازندرانی بازگشته از خان طومانشهید علی جمشیدی در ۱۶ آبان ماه ۱۳۶۹ در خانواده‌ای پرجمعیت در شهرستان نور به دنیا آمد. از دوران کودکی تحت تعالیم پدر و مادر و اعضای خانواده روحیه‌ای انقلابی پیدا کرد. خانه دوم او پایگاه بسیج بود و در عرصه‌های مختلف جهادی فعالیت داشت.
وی موسسه فرهنگی شهدای گمنام را تاسیس کرد و در زمینه فعالیت فرهنگی در شهرستان نور سرآمد بود. در رشته معماری ساختمان ادامه تحصیل داد و لیسانسش را از دانشگاه چالوس گرفت.
 
از خرداد ۱۳۹۲ به عضویت گردان امام حسین در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا درآمد تا بتواند به صورت تخصصی طرز به کارگیری ادوات نظامی مورد نیاز برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه را فرا بگیرد. یکی از برترین اعضای دسته ویژه مالک اشتر از گردان امام حسین (ع) بود و آمادگی جسمانی بسیار بالایی داشت و به صورت کامل مهارت استفاده از سلاح‌هایی همچون کلاشنیکف، تیربار پی‌کا، دراگونوف (سلاح تک تیرانداز) و خمپاره ۶۰ را کسب کرد.

برای رفتن به سوریه سر از پا نمی‌شناخت، حتی در شهریور ۱۳۹۴ تلاش بسیاری کرد تا از طریق تیپ فاطمیون (برادران افغانستانی مدافع حرم) به سوریه اعزام شود، اما در این امر موفق نشد. تا اینکه نهایتا موفق شد راهی سوریه شود.

با توجه به آتش‌بس سیاسی که انجام گرفته بود هواپیما‌های روس هیچ پروازی در منطقه خان طومان نداشتند، تروریست‌ها از این فرصت استفاده کرده و تجهیزات و قوای خود را آماده کردند. تروریست‌ها با کشف این موضوع که مدافعان روی خط آن‌ها هستند، هیچ‌گونه ارتباطات رادیویی برقرار نکرده، مگر خیلی ارتباطات معمولی تا سپاهیان و نیروی مقاومت شک نکنند.

آن‌ها از قبل با پهپاد، کل محور را شناسایی کرده بودند. رزمندگان مقاومت هم در آماده‌باش کامل قرار نداشته‌اند تا اینکه حوالی ساعت ۱:۳۰ روز پنج‌شنبه مبعث حضرت رسول که صدای زنجیر نفربری انتحاری پر از مواد منفجره که به سمت فرماندهی می‌رفت، آمد. نفر بر توسط بچه‌های خودی زده شد. صدای انفجار این نفربر منطقه را می‌لرزاند. بعد از آن نیرو‌های مقاومت درگیر شده و در این درگیری‌ها شهید جمشیدی به شهادت رسید.

علی جمشیدی در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید، اما پیکرش مفقود بود تا اینکه پس از گذشت چهار سال از شهادت، پیکر شهید طی عملیات تفحص در سوریه کشف و هویتش شناسایی شد.
 
مراسم وداع با دو شهید گرانقدر مدافع حرم شهید کمالی و شهید جمشیدی یکشنبه ۱۵ تیر بعد از نماز مغرب و عشاء در محل پارک موزه دفاع مقدس استان در ساری برگزار خواهد شد.
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار