کد خبر: ۱۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
در گفت و و با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
کارشناس هواشناسی گفت: امروز و فردا برای برخی استان‌های کشور بارش باران پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش در برخی نقاط خبر کشور داد و گفت: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز یکشنبه علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال همدان، مرکزی و قم بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه بارش باران طی روز‌های آتی استمرار خواهد یافت، بیان کرد: طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در شرق گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در بعضی ساعات با گرد و خاک همراه است.

به گفته وی، طی سه روز آینده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در یزد و شرق اصفهان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 دمای پایتخت کاهش می‌یابد

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران با افزایش ابر و گاهی با وزش باد همراه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز را ۳۵ درجه و کمینه دمای فردا صبح ۳۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای فردا در تهران ۳۴ درجه سانتی گراد خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نوسانات دمایی تا پایان هفته چندان نیست، تصریح کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی فردا شب احتمال بارش پراکنده و خفیف دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار