کد خبر: ۱۲۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
گروه استان‌ها- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نقش نظارتی مردم بر مسئولان را ازجمله برنامه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست وگفت: این اتفاق سبب می‌شود مردم نقش نظارتی و هدایتی خود را به‌خوبی بازی کنند و اجازه ندهند مسئولان از مسیر خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه بابیان اینکه جریان خبری  و رسانه‌ای جریان‌هایی می‌دانم که در عرصه حفظ نظام اسلامی پیش‌قراول هستند اظهار داشت:  خوشبختانه سند گام دوم تبلیغ بر اساس بیانیه گام دوم طراحی‌شده و تغییراتی در محتوا، ساختار و رویکردهای تبلیغی ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه تک‌تک ما به خاطر دغدغه‌ای که نسبت به‌نظام اسلامی داریم در فضاهای خدمتی قرارگرفته‌ایم، افزود:  ازنظر من اصحاب رسانه و فعالان این عرصه نقش دیده‌بانی برای شناسایی و کشف مسائل در جامعه دارند که البته فعالان این بخش در استان همدان ضعیف عمل می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه اگر رسانه تحلیلی درست، بالادستی و منطبق با ساختار نظامی اسلامی داشته باشد، می‌تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد، گفت: اگر مسئولی در  فضای کلان یا استان بخواهد طراحی داشته باشد باید ببیند دیده‌بان رسانه‌ای آن منطقه چگونه مسائل را رصد کرده و بیان می‌کند.

وی وظیفه دوم رسانه‌ها را تبیین ونشان دادن نتیجه کارها، تحلیل و ارزیابی برنامه‌ها و عملکرد مدیران دانست و عنوان کرد: من  به‌عنوان یک مسئول باید بدانم که رسانه‌ها برنامه و طرح‌ها را رصد کرده و نتیجه آن را بررسی تحلیل و تبیین می‌کنند؛ این دیدگاه قطعا باعث بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی می‌شود. 

نظیری افزایش نقش نظارتی مردم بر مسئولان را ازجمله برنامه‌ها و اهداف امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: این اتفاق سبب می‌شود مردم نقش نظارتی و هدایتی خود را به‌خوبی بازی کرده و نگذارند مسئولان از مسیر انقلاب خارج شوند.

 

وی نقش رسانه‌ها را افزایش نظارت همگانی در جامعه و تبیین این مسئله برای مردم اثرگذار و مهم دانست و ابراز کرد:  ما معتقدیم رسانه‌های استان باید بسیار دقیق و موشکافانه عملکرد ما را موردنقد و ارزیابی قرار داده و منتشر کنند چراکه این کار را  سبب تعالی خود دانسته و از آن استقبال می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان درباره اقدامات و برنامه‌های این نهاد در ماه‌های آینده اظهار داشت:  در حال حاضر مناسبت مهم و کلیدی ما در ماه ذی‌الحجه، عید غدیر است به همین منظور نیز بیش از 6 هفته است که ستادهای مردمی بزرگداشت عید غدیر در جامعه شکل‌گرفته است.

وی توضیح داد: در تلاشیم تا امسال با توجه به شرایط کنونی جامعه با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی یک غدیر متفاوتی را رقم بزنیم به همین مناسبت نیز بیش از 16 کارگروه در این حوزه فعال‌شده‌اند.

نظیری درباره برنامه‌های محرم و صفر نیز بیان کرد: با توجه به اینکه احتمالاً در ماه‌های آینده کماکان با مشکل بیماری کرونا دست‌به‌گریبان هستیم  برنامه‌های این دو ماه را منطبق بر شرایط کرونایی تنظیم کرده  و می‌خواهیم  است از برنامه‌های اجتماع‌محور در فضای بسته به برنامه‌های متفاوت در فضای باز پیش رویم.

وی با تشریح دیگر برنامه‌های این نهاد در مناسبت‌های پیش رو تصریح کرد: در تلاشیم به دلیل شرایط موجود در جامعه در ماه‌های محرم و صفر الگوهای جدید مثل هیئت‌های کوچک خیابانی را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مردمی بودن ستاد اعتکاف و اربعین در استان همدان را جزو ستادهای کم‌نظیر مردمی در کشور اعلام کرد و افزود:  می‌خواهیم برای بزرگداشت عید غدیر نیز چنین تجمعی شکل‌گرفته و کارها کاملاً  مردمی انجام شود.

وی تصریح کرد: ما تمرین خوبی در ستاد مردمی مقابله با کرونا داشتیم ستادی که مصداقی از تشکیل یک ساختار مردمی هدفمند بود به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت این ستاد مردمی در فضاهای مختلف استفاده شود.

نظیری درباره وضعیت روستاهای محروم از عالم و دلایل آن نیز گفت: متأسفانه بسیار از روستاهای استان فاقد خانه عالم هستند و اعتبار لازم نیز برای ساخت این مکان‌ها در روستاها وجود ندارد به‌گونه‌ای که در چند سال گذشته هیچ خانه عالم جدیدی در استان احداث نشده است.

وی تامین هزینه استقرار طلبه در روستا را از دیگر مشکلاتی دانست که به دلیل محرومیت روستاها با مشکل روبه‌رو شده است افزود: از بیش از هزار روستای موجود در استان تنها 165 روستا دارای خانه عالم بوده و تنها 300 تن از روحانیون نیز در روستاها مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد:  نبود امکانات و مشکلات فضاهای روستایی نیز سبب شده خانواده روحانیون مایل به حضور در روستاها نباشند کما اینکه متأسفانه متوسط پرداختی ما به یک روحانی در روستا نیز  نزدیک به یک‌میلیون تومان است مبلغی که حداقل باید به پایه حقوق کارگری برسد.

 وی نبود یک نقشه فرهنگی واحد برای انجام برنامه‌های فرهنگی توسط نهادهای مربوطه را از دیگر نقاط ضعف استان برشمرد و ابراز کرد: تعداد دستگاه‌های تصمیم گیر در عرصه فرهنگ بسیار زیاد است یعنی همه در این عرصه صاحب‌نظرند اما کاری انجام نمی‌دهند.

نظیری درباره وضعیت مساجد استان نیز گفت:  در حوزه رسیدگی به امور مساجد 20 دستگاه مسئولیت دارند با این وجود مساجد متولی ندارند به همین دلیل نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد تحت نظر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان شکل‌گرفته و این دستگاه‌ها اختیار خود را به این شورا تفویض کردند تا کارها از یک مجرا پیگیری شود.

انتهای پیام/742/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار