کد خبر: ۱۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

سلامت نیوز:پزشکان معمولا بیماران روماتوئیدی را با علائم یک کمردرد ساده تا التهاب شدید مفاصل و درجات مختلف درگیری ستون فقرات بکرات می‌بینند. بیماران روماتوئیدی هم معمولا با سه علامت شایع؛ درد، تغییرات آناتومیکی و کاهش دامنه حرکت مفاصل مراجعه می‌کنند. آرتریت روماتوئید یک بیماری مزمن و پیش‌رونده با علت ناشناخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در درمان این آرتریت از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و داروهای ضدرماتیسم برای کاهش التهاب استفاده می‌شود.از جمله درمان‌های غیردارویی در بیماری آرتریت روماتوئید می‌توان به فیزیوتراپی و لیزردرمانی اشاره کرد. فیزیوتراپی برای حفظ دامنه حرکت مفاصل این بیماران و جلوگیری از اختلالات فیزیکی به‌کار می‌رود.

لیزردرمانی کم‌توان یا سرد، بدون تهاجم و بدون ایجاد حرارت، در بیماران آرتریت روماتوئید حاد و مزمن، موجب کاهش خشکی صبحگاهی، برطرف‌کردن اسپاسم و بهبود قدرت عضلانی و برطرف‌کردن درد و تورم و بهبود عملکرد مفاصل در این بیماران خواهد شد. تابش نور لیزر کم‌توان دارای اثرات مثبت ضد‌درد و ضد‌التهاب است و این درمان بدون عارضه بوده و مصرف داروهای مصرفی این بیماران را کاهش خواهد داد. میزان شیوع آرتریت روماتوئید در حدود یک درصد جمعیت بالغین است.

لیزردرمانی همچنین دارای تاثیرات مثبت بر سایر بیماری‌های روماتولوژی مانند فیبرومیالژی، استئوآرتریت و آرتریت پسوریاتیک است.با لیزردرمانی در بیماران روماتوئیدی، کاهش فاکتورهای التهابی در خون را در بررسی آزمایشگاهی خواهیم داشت. لیزردرمانی موجب بهبود قابل توجه بالینی در دامنه حرکت مفصل، تورم و مدت زمان راه‌رفتن می‌شود.

درد و حساسیت مفصل کاهش می‌یابد و زمان راه‌رفتن نیز بهبود می‌یابد.گاهی حتی پس از اولین جلسه لیزردرمانی کم‌توان درد بیمار کاهش می‌یابد. تعداد جلسات لیزردرمانی مورد نیاز بیماران در موارد حاد کمتر از موارد مزمن است.کاهش درد و بهبود دامنه حرکتی موجب بهبود کیفیت زندگی این بیماران خواهد شد.

لیزرتراپیست برای درمان التهاب یک مفصل از تابش مستقیم از سطح پوست به فضای مفصلی مورد نظر استفاده می‌کند.لیزردرمانی از درمان‌های مؤثر در بازتوانی عملکرد مفاصل در بیماران روماتوئیدی است و در مراحل اولیه این بیماری توصیه به شروع لیزردرمانی کم‌توان می‌شود.‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار