کد خبر: ۱۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقاهم‌نامه‌ای را به ارزش ۹۰۰ ميليارد ريال امضا کردند تا براساس آن به افراد واجد شرايط براي کمك به احداث و تكميل مسكن روستايي تسهيلات پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت تسهیلات براي احداث و تکميل مسکن روستايي با حضور عيسي امامي و سليمان توکلي اعضاي هيات مديره، نجدي مدير امور استان ها، محبوبه رنجبر رييس اداره كل روابط عمومي و سلطانيان مديرشعب استان تهران بانك مهر ايران و عليرضا تابش رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي برگزار شد.
سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک مهر ايران در مراسم انعقاد تفاهم نامه اين بانک با بنياد مسکن انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين تفاهم‌نامه اقدام ارزشمندي است كه در زمينه احداث، بازسازي و تعمير خانه‌ هاي روستاييان از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي در حال انجام است.
این عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه درباره جزييات اين تفاهم‌نامه، توضيح داد: بر اساس اين تفاهمنامه به افراد واجد شرايط معرفي شده توسط بنياد در مناطق مشمول به منظور کمک به احداث و تکميل مسكن در سراسر كشور تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ۴ درصد پرداخت مي شود.
وی ادامه داد: مجموع تسهیلات پرداختی معادل ۹۰۰ میليارد ريال است که توسط بانک مهر ايران به متقاضيان معرفي شده از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي پرداخت مي شود. در اين تفاهمنامه، سقف فردي تسهيلات به صورت عمومي ۱۵۰ ميليون ريال بوده و متقاضيان مشمول توسط بنياد مسکن شهرستان به شعب بانك معرفي مي شوند.
به گفته توکلی، در موارد خاص، بنا به درخواست بنیاد مسکن استان و تایید دفتر مرکزي بنياد مسکن انقلاب اسلامي، پرداخت تسهيلات تا سقف ۳۰۰ ميليون ريال است. وي تاكيد كرد: دوره بازپرداخت تسهيلات تا سقف ۱۵۰ ميليون ريال ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه، متناسب با ميزان تسهيلات و با اعلام بنياد تعيين مي شود.
توکلی در ادامه، درباره جزییات دو تفاهم‌نامه این بانک و بنياد، اظهار داشت: تاکنون مبلغ ۱۵۰ ميليارد تومان تفاهم شده که ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد از سه سال قبل تا امروز مسكن روستايي احداث شده و همچنان نيز ادامه خواهد داشت.
وی در پایان تاکید کرد: یکي از مهم‌ترين افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ايران، فعاليت در زمينه مسئوليت هاي اجتماعي است كه اخيراً با تخصيص بخشي از بودجه تبليغاتي خود، ۵۰۰ هزار خانه روستايي در سطح سه استان سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و ايلام را تحت پوشش بيمه حوادث درآورد.
همچنین در ادامه این جلسه نیز علیرضا تابش رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي، گفت: اين تفاهم‌نامه در راستاي بسط و گسترش سنت نيکوي قرض الحسنه و به منظور کمک به احداث و تكميل مسكن با استفاده از منابع حساب ۱۰۰ امام خميني ( ره) و بانك قرض الحسنه مهر ايران، پرداخت خواهد شد.
وی افزود: همکاری بنیاد و بانک مهر ایران در خصوص پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به افراد واجد شرايط معرفي شده توسط بنياد در مناطق مشمول جهت کمک به احداث و تكميل مسكن در سراسر كشور است.
به گفته وی، منابع مالی این تفاهم‌نامه نیز به گونه اي است که ۳۰۰ ميليارد ريال از سوي بنياد و مجموع تسهيلات پرداختي ۹۰۰ ميليارد ريال خواهد بود که توسط بانک تامين و به محض واريز طي ۱۲ ماه به متقاضيان معرفي شده از سوي بنياد پرداخت مي‌شود.
تابش در پایان تاکید کرد: این تفاهم‌نامه علاوه بر ۶۰ میليارد تومان تسهيلاتي است که پيش از اين با بانک قرض الحسنه مهر ايران تا سال ۱۴۰۰ تفاهم شده بود و به قوت خود باقي است.

نام:
ایمیل:
* نظر: