کد خبر: ۱۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
هشدار سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان:
سازمان توسعه تجارت می‌گوید صادرکنندگانی که هنوز تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند، تنها حدود دو هفته زمان دارند.

ارز بازنگردد کارت‌های بازرگانی ابطال می‌شوند

سازمان توسعه تجارت می‌گوید صادرکنندگانی که هنوز تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند، تنها حدود دو هفته زمان دارند.

پس از آنکه بانک مرکزی اعلام کرد، پایان تیر ماه سال جاری، مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگانی است که کالای خود را در سال ۱۳۹۸ صادرکرده‌اند، گمانه زنی‌هایی درباره امکان تمدید این زمان مطرح شد.

حتی در یکی از جلسات اخیر شورای گفت‌وگو، اعضا با تمدید این زمان موافقت اولیه کردند اما با گذشت زمان به نظر می‌رسد بانک مرکزی با این موضوع موافق نبوده و اطلاعیه جدید سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که تنها حدود دو هفته تا پایان زمان صادرکنندگان باقی مانده است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، با توجه به مسئولیت وزارت صمت در پایش اطلاعات تجاری، کارت‌های بازرگانی صادرکنندگانی که تا ۳۱ تیر نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نکنند، باطل خواهد شد. رفع تعلیق یا ابطال این کارت‌ها نیز تنها زمانی صورت می‌گیرد که بانک مرکزی آن را تایید کند.

عباس آرگون – عضو اتاق بازرگانی تهران – درباره سخت‌گیری‌های اخیر دولت برای بازگشت ارز به کشور می‌گوید: این طبیعی است که با توجه به شرایط تحریمی و فشاری که بر منابع ارزی کشور وارد شده، دولت بخواهد ارز صادرات به کشور باز گردد و تمام کسانی که امکان بازگشت ارز را داشته‌اند اما نسبت به آوردن آن به کشور اقدام نکرده‌اند در این شرایط دشوار به مردم خیانت کرده‌اند.

به گفته وی، با وجود لزوم سخت گیری در این حوزه، باید میان صادرکنندگان شناسنامه دار و افرادی که عملکرد روشنی داشته‌اند اما در ماه‌های گذشته به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا یا تحریم‌ها نتوانسته‌اند ارز خود را بازگردانند و کسانی که از عمد ارز نیاورده‌اند تفکیک قائل شد و با شنیدین گزارش عملکرد افراد و وضعیت ارزهای صادراتی، بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار