کد خبر: ۱۲۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرهنگ کار و کارگران زحمتکش ما جایی در رسانه‌ها، فضای مجازی و کتب درسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، احمد بیگی مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر سه شنبه در حاشیه حضور در مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران شهید ملاآقایی و خانه فرهنگ کار شهرستان قرچک اظهار کرد: در کشور فرهنگ کار به خوبی شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص فرهنگ کار کشور زود قضاوت نکنیم و در خصوص تاریخ آن مطالعه کنیم و این بخش دچار مشکلاتی است که باید با تمام توان برطرف شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: عدم وجود فرهنگ کار در کشور ضررهایی را وارد می‌کند و باید ماهانه جلساتی را در خصوص این موضوع با اصناف و اقشار جامعه و صنوف دیگر قرار بدهیم.

بیگی خاطرنشان کرد: در کتب درسی در خصوص فرهنگ کار چیزی نیامده است و همیشه نباید دنبال قهرمان باشیم و وقتی هیچ وقت در کتب درسی از کارگران اسمی برده نشده است یعنی هنوز نتوانستیم فرهنگ کار را به خوبی به جامعه انتقال بدهیم.

وی عنوان کرد: فرهنگ کار با خیلی دیگر از فرهنگ‌های دیگر در ارتباط است و فضای مجازی یک فرصت بسیار مناسب برای انتقال فرهنگ کار به جامعه است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خیلی از افراد را رسانه‌ها قهرمان کردند و بیائیم فرهنگ کار و زحمات کارگردان را در رسانه‌ها و فضای مجازی قهرمان کنیم چرا نباید کارگران قهرمان زندگی ما باشند.

بیگی با بیان اینکه فرهنگ کار نباید با فرهنگ کارآفرینی اشتباه گرفته شود، یادآور شد: فرهنگ کار خیلی مهم‌تر است چون فرهنگ کار با حفظ و دوام شغل سر و کار دارد و صدا و سیما برای فرهنگ کار به صورت جدی و جهادی باید پای کار بیاید.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم خانه فرهنگ کار شهرستان قرچک با حضور مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار