کد خبر: ۱۲۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل بازنشستگی کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل بازنشستگی کارکنان و اعضای هیئت علمی با حضور مدیرعامل، معاون فنی و مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری، عبدالرضا باقری، قائم‌مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ‌هیات ممیزه مرکزی ، محمدتقی نظر پور معـاون اداری، ‌مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد.

عبدالرضا باقری در این نشست که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار گردید، هدف از تشکیل این نشست را افزایش تعامل و همفکری پیرامون مسائل مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد و خواستار هماهنگی‌های بیشتر در زمینه رفع مشکلات و موانع موجود شد.

در ادامه محمدتقی نظر پور معاون اداری، ‌مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، نیز ضمن تشکر از همکاری‌ها و تعاملات صندوق بازنشستگی کشوری، به چالش‌های موجود از قبیل اعمال اصلاحات به وجود آمده در آیین نامه مصوب هیات امناء، اعمال مابه التفاوت مبلغ ریالی فوق العاده ایثارگری، اعمال افزایش فوق العاده های شغل، جذب و ویژه اول اسفندماه ۱۳۹۸ کارکنان و فوق العاده جذب اعضای هیئت علمی، عدم اعمال فوق‌العاده مدیریت و ۲.۵% مازاد بر ۳۰ سال خدمت اعضای هیات علمی در محاسبه حقوق بازنشستگی، سهولت در امر تغییر صندوق و نقل و انتقال کسورات بیمه‌ای از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی اعضای هیئت علمی، اشاره کرد.

در این نشست افتخاری مسائل و موضوعات مورد طرح بین صندوق و وزارت علوم را در سه دسته طبقه‌بندی کرد و گفت: برخی از مشکلات و مسایل قشر بازنشسته وابسته به تغییرات و اصلاحاتی است که در قوانین و مقررات رخ می دهد و امکانات ما را در صندوق برای حل مشکلات محدود می کند و این همان تغییراتی است که هر چند مدتی در قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: برای تسهیل در امور و حل بسیاری از مسایل و مشکلات قشر بازنشسته به وزیر محترم علوم پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک بین کارشناسان صندوق و وزارت علوم را دادیم تا با هدف تسهیل گری در امور بازنشستگی کارکنان و اعضای هیات علمی شروع به کار کند که خوشبختانه مقام عالی وزارت هم موافقت خود را با تشکیل این کمیته اعلام کردند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری به موضوع منابع، به عنوان سومین موضوع مهم در حل امور بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بعضی از موارد که در مشکلات بیان می شود مانند اعمال حق مدیریت اعضاء هیات علمی که مستمر نیست یا افزایش حقوق هایی که بخاطر تکالیف صورت می گیرد یا هر افزایش ناگهانی در یک حوزه بار مالی زیادی ایجاد می نماید و منابع آنها هم مشخص نیست که باید منابع ان تامین گردد. ضمن اینکه با توجه به شرایط کشور ما الان هم در صندوق با کسری منابع مواجهه هستیم و امیدواریم با همفکری و مشارکت دوستان در وزارت علوم بتوانیم برای تامین منابع راهکارهایی بیندیشیم.

وی به سیستم برخط شاغلین اشاره کرد و افزود: سیستم برخط شاغلین در صندوق بازنشستگی کشور طراحی و فراهم شده است و ما استقبال می‌کنیم که وزارت علوم نیز این سیستم برخط شاغلین را طراحی و اطلاعات آنها را به ما از طریق سیستم منتقل کند؛ همچنین در امر اطلاع رسانی هم می‌توانیم راهنمایی ایجاد کنیم و سئوالات متداول بازنشستگان و پاسخ‌های لازم را در آن راهنما قرار دهیم تا دسترسی به اطلاعات راحت‌تر انجام پذیرد.

افتخاری در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: کار همسان‌سازی به شکل سالانه انجام می‌شود، البته همسان‌سازی بیشتر برای کمک به بازنشستگانی بود که از حقوق‌های پایین‌تری برخوردار بودند، زیرا حجم زیادی از بازنشستگان صندوق در محدوده حقوق بین ۱.۵ تا ۳ میلیون قرار داشتند که بودجه همسان سازی حقوق بیشتر صرف این گروه‌ها شد. البته ما به دنبال آن هستیم که در امر همسان‌سازی به تطبیق حقوق بازنشستگان با شاغلین برسیم به گونه‌ای که خالص حقوق بازنشستگان و شاغلین یکی باشد که البته تامین منابع این کار هم امری مهم است.

وی درخصوص قید پایه و مرتبه اعضای هیئت علمی در حکم بازنشستگی گفت: حتماً سعی خواهیم کرد این امر محقق شود و مرتبه و پایه اعضای هیئت علمی در حکم بازنشستگی آنها قید شود و درخصوص صدور کارت شناسایی برای اعضای هیئت علمی بازنشسته نیز وزیر محترم علوم موافقت خود را بر صدور این کارت از سوی وزارت علوم اعلام کردند و ما هم هر کمکی بتوانیم برای عزیزان بازنشسته انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار