کد خبر: ۱۲۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کریستوفر ویری، رئیس اف‌بی‌آی اعلام کرده که نیمی از پرونده‌های ضد‌جاسوسی در اداره پلیس فدرال آمریکا، مربوط به چین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جورازالم پست، کریستوفر ویری، رئیس سازمان پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز سه شنبه مدعی شد که تقریبا نیمی از ۵ هزار پرونده ضدجاسوسی که در این مرکز فعال است، مرتبط با چین است.

وی در گفت‌وگو با اندیشکده «هادسون» گفت: «ما اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که حدودا در هر ۱۰ ساعت یک بار، پرونده جدیدی در حوزه ضد جاسوسی که به چین مربوط است باز می‌شود. تقریبا نیمی از ۵ هزار پرونده ضد جاسوسی اداره تحقیقات فدرال مربوط به چین می‌شود.»

تنش‌ها بین چین و آمریکا طی ماه‌های اخیر بسیار بالا گرفته است. شیوع ویروس کرونا از یک سو و همچنین ناآرامی‌های هنگ‌کنگ از سوی دیگر، به درگیری‌های لفظی بین دو کشور دامن زده است. تنش‌های اخیر به قدری جدی است که دو ناو هواپیمابر آمریکایی طی اقدام کم‌نظیری در دریای جنوبی چین حاضر شده‌اند.

واشنگتن بار‌ها چین را به مخفی‌کاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم و مدعی شده که پکن در رابطه با شمار تلفات و مبتلایان واقعیت را نمی‌گوید، در مقابل چین این ادعا‌ها را رد و تاکید کرده که آمریکا باید درباره آزمایش‌های بیولوژیک خود در منطقه توضیح دهد.

واشنگتن همچنین به اتهام‌زنی‌های خود علیه پکن در قضیه قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ ادامه داده است. آمریکا مدعی است که این قانون استقلال هنگ‌کنگ را از بین می‌برد، در مقابل پکن تاکید کرده که این قانون تنها دست‌های خارجی در ناآرامی‌های این منطقه را قطع می‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار