کد خبر: ۱۲۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به کشتار حجاج یمنی توسط رژیم سعودی در یک قرن پیش، این رژیم را دست پرورده و مجری سناریوهای استکبار جهانی دانست.

انصارالله یمن: رژیم سعودی تاریخ خون‌باری داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور، عربستان سعودی را رژیمی دانست که سناریوهای قدرت‌های استکباری را اجرا می‌کند.

وی طی توییتی نوشت: «یک قرن از کشتار هزاران حجاج یمنی به دست سعودی های وهابی تکفیری گذشت؛ جنایتی که بزرگترین و وحشانه‌ترین جنایت در حق حجاج یمنی بود و به کشتار «تنومه» معروف است».

عبدالسلام گفت که زنده نگه داشتن یاد و خاطره قربانیان این کشتار، زنده نگه داشتن مظلومیتی است که همچنان به شک حمله و تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور ادامه دارد.

وی تصریح کرد: «این مسائل نشان دهنده این است که رژیم سعودی گذشته خون‌باری دارد و سناریوهای این رژیم را قدرت‌های استکبار جهانی ترسیم می‌کند».

تَنومه شهرکی در منطقه عسیر واقع جنوب غربی در عربستان سعودی است. حدود یک قرن پیش (۱۹۲۳) رژیم وهابی سعودی به دستور انگلیس ها، ۳۰۰۰ تن از حجان یمن را در این منطقه قتل عام کرد.

انتهای پیام/ 341

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار