کد خبر: ۱۲۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
آیا درختان جنگل های ورزقان پوست کنی شده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان بعد از انتشار تصاویری مبنی بر پوست کنی هزاران اصله درخت در جنگل‌های ورزقان، ماموران محیط زیست، منابع طبیعی خبرنگار فارس در ورزقان و متعمد محلی به محل مورد نظر اعزام شدند.

علی قنبری رئیس حراست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بعد از انتشار تصاویری از پوست کنی درختان جنگلی که به منطقه حفاظت شده دیزمار در شهرستان ورزقان اشاره داشت، بلافاصله با دستور مدیرکل منابع طبیعی صبح اول وقت به محل مورد نظر اعزام شدیم.

علی قنبری گفت: از صبح امروز با حضور ماموران محیط زیست و منابع طبیعی ورزقان و همچنین بازرس اداره کل منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان حضور یافته و با جنگل گردشی گسترده در پی درختان آسیب دیده بودیم.

وی که مشاوره مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی است ادامه داد: در حدود ۷ ساعت جنگل گردشی کل اطراف روستای کلم انجام شد و هیچ گونه پوست کنی درختان در این محل یافت نشد.

رئیس حراست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به تصاویر انتشار یافته در کانال‌های محلی که به جنگل‌های روستای کلم انتساب داده شده است، محل داش‌باشی به طور دقیق بررسی شد و خوشبختانه توده جنگلی روستای کلم از نوع بلوط بوده و تصاویر انتشار یافته از نوع درختان جوان ممرز است.

قنبری افزود: از آنجا که این جنگل‌ها از مناطق حفاظت شده هست، دائما از سوی محیط زیست و منابع طبیعی نظارت می‌شود.

ادعای کانال انتشار دهند تصاویر در این محل مشاهده نشد، با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان استان و دادستانی شهرستان ورزقان مقرر شد انتشار دهندگان تصاویر در روستای کلم حضور یافته و محل مورد نظرشان را شناسایی کنند تا برخورد قانونی با تخریب کنندگان محیط زیست انجام شود.

مشاوره مدیرکل منابع طبیعی متذکر شد: خبر پوست‌کنی و آسیب به هزاران درخت در جنگل‌های ورزقان آنچنان بزرگ است موجب تشویش اذهان عمومی شده و اگر خبر کذب باشد، انتشار دهندگان تصاویر باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/60006

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار