کد خبر: ۱۲۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
سفیر انگلیس در عراق ضمن ادعای حمایت لندن از این کشور در مبارزه با تروریسم، مدعی شد که انگلیس دومین شریک مهم در ائتلاف موسوم به ضد داعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیفن هیکی» سفیر انگلیس در عراق امروز مدعی شد که لندن از نهادهای رسمی عراق حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که انگلیس دومین شریک مهم در ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکاست.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از سفیر انگلیس گزارش داد، جامعه بین‌الملل باید از تلاش نهادهای حکومتی عراق برای یافتن عاملان ترور «هشام الهاشمی» حمایت کند.

هیکی با این ادعا که لندن در «مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم» از نهادهای رسمی عراق حمایت می‌کند، خواستار مقابله آنچه وی آنان را «شبه‌نظامیان عراقی» می‌خواند، شد.

وی در عین حال اذعان کرد که بدون حمایت دولت عراق، به سختی ائتلاف بین‌المللی می‌تواند گروه تروریستی داعش را از بین ببرد.

ادعای مبارزه ائتلاف آمریکا با داعش در حالی مطرح می‌شود که «حسین العقابی» نماینده فراکسیون «النهج الوطنی» عراق از دولت این کشور خواست که به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان دهد.

العقابی گفت که عراق باید در مسئله حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بازبینی کند.

وی با بیان اینکه این بازبینی باید در تمامی سطوح ائتلاف بین‌المللی باشد، تأکید کرد که ائتلاف آمریکا، «یکی از درهای مشکلات در عراق است».

العقابی در پایان خاطر نشان کرد، باید پرونده حضور نیروهای آمرکیایی و ائتلاف در عراق بسته شود و از مشکلات حضور این نیروها در کشورها، نجات پیدا کرد.

پس از به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی توسط آمریکا در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق اواسط دی ماه مصوبه اخراج تروریستهای آمریکا را تصویب کرد.

اکنون که نزدیک به هفت ماه از تصویب این قانون می‌کند، ولی طیفهای سیاسی عراقی وابسته به آمریکا مانع از اجرای این مصوبه شدند تا اینکه آمریکا خواستار مذاکراتی با عراق شد تا تکلیف نیروهای خود را مشخص کند.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن در تاریخ  ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و طرفین در خصوص موضوعات مختلف به خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق گفت‌و‌گو کردند، ولی نتیجه مشخصی از این گفت‌وگوها حاصل نشد.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار