کد خبر: ۱۲۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار نسبت به مصرف داروی دگزامتازون، گفت: مصرف دگزامتازون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و همین امر موجب می‌شود افراد بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی در خصوص مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری و درمان کرونا، اظهار داشت: این روزها مصرف «دگزامتازون» جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است؛ این تصور غلط درحالی است که مصرف این دارو با تضعیف سیستم ایمنی شانس ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه این تصور اشتباه و خطرناک در جامعه بوجود آمده که مصرف این دارو در پیشگیری از کرونا موثر است، حال آنکه کاملا عکس این قضیه صادق است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مصرف دگزامتازون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و همین امر موجب می‌شود افراد بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند.

وی افزود: مصرف این دارو تنها برای بیمارانی است که در اثر ابتلا به کرونا درگیری ریوی پیدا کرده و دچار التهاب ریه شده‌اند و برای مابقی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

محمدی خاطر نشان کرد: برای مبتلایانی که به نوع غیر ریوی بیماری دچار شده و درگیری ریوی پیدا نکرده اند، مصرف دگزامتازون خطرناک است، چرا که با تضعیف سیستم ایمنی احتمال وخیم شدن حال بیمار و پیشرفت بیماری وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: مصرف این دارو عوارض زیادی دارد که کمترین عارضه آن تضعیف سیستم ایمنی است، بنابراین توصیه می‌شود افراد در روزهای شیوع کرونا به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنند.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار