کد خبر: ۱۲۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
عمران خان با اعلام رضایت از قرنطینه هوشمند اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان دائما رو به کاهش است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: قرنطینه هوشمند باعث کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

وی تصریح کرد: ما دائما اخبار مربوط به کرونا در پاکستان را پیگیری کرده و آمارهای مربوط به آن را بررسی می کنیم. این جای خوشحالی است که تعداد بیماران به زیر نصف رسیده است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: نظارت بر روند درمان بیماران کرونایی، نحوه فعالیت پزشکان و کادر درمان و... جزو وظایف اصلی دولت در شرایط فعلی است.

عمران خان اظهار داشت: مردم پاکستان باید همزمان با عید قربان نیز شرایط کرونا را در نظر گرفته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: در حال حاضر 227 نقطه از پاکستان در 30 شهر بزرگ قرنطینه شده و انتخاب این نقاط بر اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آنجا صورت گرفته است.

همچنین در جلسه کابینه دولت پاکستان در مورد نحوه عزاداری ایام محرم الحرام نیز گفتگوهایی صورت گرفت ولی جزئیات آن اعلام نشد.

عمران خان از مسئولین دولت های ایالتی نیز خواست با برگزاری جلسات منظم تلاش کنند بیماری کرونا مهار شده و شرایط اقتصادی مردم نیز به روال عادی خود بازگردد.

گفتنی است پاکستان ابتدا تلاش داشت با قرنطینه سراسری مانع گسترش کرونا شود ولی به دلیل فشار مشکلات اقتصادی مجبور شد قرنطینه را لغو کند.

به محض لغو قرنطینه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور از 40 هزار نفر به بیش از 240هزار نفر رسید و دولت اسلام آباد با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس قرنطینه هوشمند را آغاز کرد که نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار