کد خبر: ۱۲۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس گفت: انحصار جلوی ورود افراد به حوزه وکالت را می‌گیرد و صرفا تعدادی خاص را وارد این حوزه می‌کند تا نهایت سود اقتصادی را ببرند و مردم از ناچاری به آن‌ها مراجعه کنند.

فرهاد طهماسبی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری فارس در شیراز، در خصوص انحصار کانون وکلا در تعیین ظرفیت پذیرش وکلا در هر استان اطهار داشت: تا پیش از راه‌اندازی مرکز مشاوران و وکلای دادگستری سعی می‌شد ظرفیت تعداد وکلا محدود نگه‌داشته شود، اما این رویه در حال اصلاح است.

وی با بیان اینکه انحصار در هیچ جا موردقبول نیست و انحصار زمینه ایجاد فساد را می‌تواند ایجاد کند، تصریح کرد: انحصار جلوی ورود افراد به حوزه وکالت را می‌گیرد و صرفا تعدادی خاص را وارد این حوزه می‌کند تا نهایت سود اقتصادی را ببرند و مردم از ناچاری به آن‌ها مراجعه کنند اما زمانی که رقابت باشد، مردم می‌توانند متخصص‌ترین، با دانش‌ترین و ارزان‌ترین وکیل را برای خود انتخاب کنند.

نماینده استهبان و نی‌ریز در مجلس ادامه داد: حال با ایجاد رقابت میان کانون و مرکز وکلا، ظرفیت پذیرش را بالابرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید منافع مردم را در نظر بگیریم یعنی دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی و قضایی محقق شود، متذکر شد: این مهم برای مردم محقق نمی‌شود مگر با رقابت که ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات را هرکدام ارائه دهند، مردم با اختیار خود بتوانند آن را انتخاب کنند.

عضو مجمع نمایندگان فارس خاطرنشان کرد: باید تعداد وکلا را به نسبت جمعیت همچون تمامی نقاط دنیا بالا ببریم و سرانه جمعیتی با سرانه تعداد وکلا باید رعایت شود تا مردم بتوانند خدمات حقوقی و قضایی را با قیمتی مناسب دریافت کنند.

انتهای پیام/ م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار