کد خبر: ۱۲۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد بالای ۶۰ سال از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در برابر کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه سالمندان قوای جسمانی ضعیف‌تری نسبت به افراد جوان دارند و  به‌طورمعمول مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، کبدی، کلیوی، ریوی، فشارخون، دیابت، و ضعف سیستم ایمنی هستند، اظهار کرد: به همین دلایل خطر ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان بیشتر است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه عوارض و شدت بیماری در سالمندان شدیدتر است خاطر نشان کرد: علائم بیماری در این گروه سنی شامل سرفه، تب، بدن‌درد، تنگی نفس، خستگی و احساس سنگینی، درد در قفسه سینه، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ و دل‌درد، گیجی و تغییر سطح هوشیاری است.

وی با تأکید بر اینکه سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند مراقبت بیشتر هستند افزود: خانواده‌ها و اطرافیان دراین‌باره نقش مهمی دارند و باید از سالمندان در مقابل این بیماری محافظت کنند.

احمدیان به خانواده‌های دارای سالمند توصیه کرد: در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی در هر یک از اعضاء خانواده لازم است از تماس با سالمندان خودداری کرده و سالمند از ماسک استفاده کند. همچنین همه اعضاء خانواده، پرستار، خدمتگزار، درمانگر و ..... که با سالمند در تماس هستند در بدو ورود به منزل بلافاصله دست‌های خود را با آب و صابون شسته و از مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل برای ضدعفونی کردن دست‌ها استفاده کنند، حتی‌الامکان اتاق سالمند از اتاق سایر افراد مجزا بوده و دارای پنجره و تهویه مناسب باشد .

وی افزود: سالمندان به‌هیچ‌عنوان نباید در مراکز و محافل عمومی و مراسم دسته‌جمعی خصوصاً در فضای بسته حضور پیدا کنند و از  دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند. همچنین کلیه لوازم مورداستفاده سالمندان مانند رختخواب، ظروف غذا، مهر و جانماز، حوله، وسایل حمام و... باید از دیگران مجزا باشد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با تأکید بر اینکه سالمندان در صورت داشتن علائم بیماری پس از مراجعه به مراکز درمانی نباید در خانه تنها بمانند گفت: با توجه به اینکه استراحت و خواب کافی در دوران بیماری می‌تواند وضعیت سالمند را بهبود ببخشد در این دوران سالمند نباید از منزل خارج‌شده و فقط در منزل استراحت نماید.

احمدیان افزود: باید داروهای سالمند بیمار به‌موقع داده‌شده، همچنین به وی مایعات گرم فراوان، میوه‌جات، سبزیجات، رژیم غذایی پرپروتئین و داروهای برطرف‌کننده علائم بدهید. 

انتهای پیام/ 70042

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار