کد خبر: ۱۲۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: عمق یافتگی تفکر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و به همین خاطر ما از دوران دفاع مقدس به عنوان دانشگاه انسان ساز یاد می کنیم، منتهای مراتب متأسفانه فرهنگ دفاع مقدس و روحیه مجاهدت آن طور که باید و شاید در عرصه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما تجلی نیافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زاکانی در نخستین هم اندیشی فعالان حرکتهای جهادی استان قم که با حضور دبیر کشوری تشکل‌های جهادی کمیته امداد برگزار شد با بیان اینکه سه رکن و محور اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام، رهبری حضرت امام (ره) و مردم بوده است، اظهار کرد: بی شک همین سه رکن عامل استمرار و توفیق مضاعف انقلاب اسلامی در ادامه مسیر نورانی خود خواهد بود.

وی افزود: ملت ایران با داشتن سرمایه بی نظیری چون اسلام عزیز و رهبری حکیم و مقتدر، ثابت کرده که ملت فوق العاده خوب و نمونه و الگویی است و به خصوص جوانان عزیز ما با روحیه انقلابی و جهادی خود زمینه ساز تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی در گام دوم خواهند شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که خدمت به این مردم و حرکت جهادی در این مسیر، یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: عمق یافتگی تفکر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و به همین خاطر ما از دوران دفاع مقدس به عنوان دانشگاه انسان ساز یاد می کنیم، منتهای مراتب متأسفانه فرهنگ دفاع مقدس و روحیه مجاهدت آن طور که باید و شاید در عرصه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما تجلی نیافت و حال آن که اگر آن روحیه و مجاهدت در اقتصاد و فرهنگ ما تداوم می یافت، قطعاً ما مشکلات امروز در عرصه اقتصادی و فرهنگی را نداشتیم.

وی بیان کرد: با این حال نقش جوانان در ۴۱ سال راه طی شده یک نقش ممتاز است و ان‌شاالله در گام دوم انقلاب همچنان باید یک نقش محوری و رکن اصلی باشد.

زاکانی با بیان اینکه گروه‌های جهادی نقش مهمی در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب دارند، خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که باید میدان عمل جوانان باز شود تا بتوانیم جوان مؤمن و انقلابی را به صحنه بیاوریم که نتیجه آن بی شک رقم خوردن تحولات عظیمی خواهد بود.

وی در ادامه به بیان پنج اصل کلیدی در این دوره از انقلاب پرداخت و بیان کرد: در این دوره تنوع نیازها را باید بشناسیم و در عرصه‌هایی که نیاز هست ورود کنیم. طراحی جدید و خلاقانه باید داشته باشیم ، در کارهای تکراری آنهایی که خوب است ادامه بدهیم و آنهایی که بد است را انجام ندهیم و بتوانیم با طراحی جدید به عنوان گام دوم ، فرصت‌های جدید خلق کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: اگر در دفاع مقدس پرچم صیانت از انقلاب را گرفته بودیم و جهاد می‌کردیم امروز هم آن چیزی که نیاز هست مجاهدت و خدمت گذاری است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد آگاهی بخشی و بصیرت پیدا بکند در متن خدمت گذاری می‌توان این انتقال را انجام داد یادآور شد: ما نیازمند الگو سازی و فرهنگ سازی هستیم و اگر جایی به خط می‌زنیم الگوی خادم افتخاری را باید به نمایش بگذاریم.

زاکانی گفت: اگر حاج قاسم خودش را فدای اعتقادات و صیانت از انقلاب و مردم می‌کند این حاج قاسم آن چیزی که معرف او هست مکتب اوست و عنصر جهادی باید مکتب خود را عرضه کند.

وی بر همگانی کردن فعالیت‌های جهادی و جبهه سازی تاکید کرد و یادآور شد: اگر توانستیم این حرکت جهادی را همگانی کنیم آن وقت موفق شده ایم.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به اینکه متن جامعه در قالب گروه‌های جهادی باید پرچم دار حرکت‌های اجتماعی شده و دستگاه‌های دولتی باید حمایت کنند، افزود: در جنگ همه بودند اما آنی که کارش کارستان بود بسیج بود، گروه‌های جهادی گل سرسبد خدمت به مردم هستند و و ما باید بتوانیم برای گروه‌های جهادی نوکری کنیم.

انتهای پیام/2258

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار