کد خبر: ۱۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
گروه استان‌ها - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در ۳ماهه سال گذشته دریافت کنندگان بیمه بیکاری بیش از ۱۳۰۰۰ نفر بود که امسال به ۱۱۰۰۰ نفر رسید و ۲ هزار نفر دریافت کننده بیمه بیکاری با افزایش اشتغال، علی رغم مشکلات اقتصادی و کرونایی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر سمساری در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی، با اشاره به اینکه بیش از 697000 بیمه شده اصلی در آذربایجان شرقی داریم، اظهار داشت: این تعداد بیمه شده، با خانواده خود بیش از 2 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که 53 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: 27000 بیمه شده خاص و 4000 توافقی 11000 بیمه بیکاری و بقیه بیمه شده اجباری هستند. ضمن اینکه در سه ماهه سال گذشته دریافت کنندگان بیمه بیکاری بیش از 13000 نفر بود که امسال به 11000 نفر رسید و 2 هزار نفر دریافت کننده بیمه بیکاری با افزایش اشتغال، علی رغم مشکلات اقتصادی و کرونایی کاهش یافت.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا، آماری بیکاری ناشی از کرونا کمتر از پیشبینی ما بود، ابراز داشت: اتفاقا روند پرداخت بیمه بیکاری در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند نزولی داشته و بیکاری بسیار کم بوده است.

سمساری با بیان اینکه 192000 مستمری بگیر تامین اجتماعی استان هستند، خاطر نشان کرد: 53 درصد این آمار بازنشسته، 43 درصد بازمانده و 4 درصد هم از کارافتاده هستند.

وی آمار پشتیبانی بیمه در سال 98 را 4.4 عنوان کرد و گفت: بازای هر مستمری بگیر، 4.4 نفر پرداخت بیمه در استان داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پیشی گرفتن هزینه نسبت به درآمد را مورد اشاره قرار داد و افزود: 4213 میلیارد تومان درآمد و 5082 میلیارد هزینه داریم که سالانه 867 میلیارد کسری منابع داریم.

وی از افزایش خدمات الکترونیک تامین اجتماعی خبر داد و ابراز داشت: اکنون تمدید اعتبار دفترچه های درمانی به صورت اینترنتی است و مراجعه حضوری به کارگزاری های درمان نداریم. عموما یک سوم مراجعات برای تمدید دفترچه بود که کاهش یافته است. ضمن اینکه دفترچه کاغذی به زودی حذف می شود و تجدید دفترچه هم به تدریج حذف خواهد شد.

سمساری با اشاره به اینکه 70 درصد پرونده های بیمه شده و مستمری بگیر استان به پرونده الکترونیک تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: کاهش بروکراسی، کاهش تقاضای مراجعات حضوری و پیشگیری از جعل اسناد و مدارک از مزیت های الکترونیکی شدن پرونده هاست.

وی در ادامه از بخشودگی 42 میلیاردی جرایم تاخیر پرداخت کارفرمایان خبر داد و گفت: تقسیط بدهی 8600 فقره برای کارگاه های بحرانی تا 45 الی 60 قسط صورت گرفته تا در شرایط اقتصادی فعلی و ایام کرونایی کمک کار تولیدکنندگان باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اقدامات ایام کرونا را برشمرد و افزود: امهال حق بیمه کارفرمان 14 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا از اسفند تا اردیبهشت که پرداخت سهم کارفرما تا پایان 99 اقساط بندی شد، از جمله اقدامات بود.

وی افزود: 50 هزار کارگاه فعال در استان داریم که بیکاری در استان کمتر رخ داده است که اگر همکاری متقابل کارفرمایان نبود، چالش بیکاری داشتیم.

سمساری با تاکید بر اینکه 1311 میلیارد تومان بدهی معوق کارفرمایان به تامین اجتماعی در سال‌های گذشته داریم، تصریح کرد: اتوبوس رانی با 70 میلیارد بدهی بزرگترین بدهکار بیمه ای است. علی رغم این معوقه‌ها، در هیچ کارگاهی ارایه خدمات قطع نشده است. حتی در برخی شرکت های اصل 44 که مشکلات جدی داشتیم، باوجود بدهی معوق، خدمات قطع نشده است.

وی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: دولت 32 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار تامین اجتماعی قرار می‌دهد که از اول مرداد این همسان سازی عملیاتی می شود.

انتهای پیام/111/ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار