کد خبر: ۱۲۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل بیش از ۶۵۰۰ پرونده در طرح نظارتی سلامت محور با موضوع کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل بیش از ۶۵۰۰ پرونده در طرح نظارتی سلامت محور با موضوع کرونا خبر داد.

 سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود درباره پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کرونا از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: از ابتدای فروردین ماه لغایت ۱۵ تیرماه سال جاری تعداد ۶ هزار و ۵۴۵ پرونده در طرح نظارتی سلامت محور (کرونا) تشکیل شده و تعداد ۵ هزار و ۶۴۰ پرونده نیز حکم صادر شده و متخلفان به پرداخت ۷۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند و با عملکرد ۸۶ درصدی در این زمینه تعداد یک هزار و ۱۵۴ پرونده در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی تعداد ۸ میلیون و ۹۳۶ هزار عدد ماسک، ۵۶۶ هزار لیتر الکل، ۷۵ میلیون و ۴۶۱ هزار جفت دستکش یکبار مصرف و ۶۸ هزار عدد روپوش بیمارستانی در گشت های مشترک کشف شده است که بیشترین کشفیات مربوط به استان های تهران، قم، آذربایجان غربی و فارس بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه لغایت ۱۵ تیرماه سال جاری تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۰۸ پرونده در حوزه های کالا و خدمات، بهداشت و دارویی و قاچاق کالا و ارز در سازمان تشکیل شده و تعداد ۱۱۹ هزار و ۹۰۴ پرونده نیز محکومه شده و متخلفان به پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

رایگانی همچنین درباره اجرای احکام تصریح کرد: در بخش اجرای احکام در همین بازه زمانی تعداد ۹۴ هزار و ۱۳۷ پرونده به بخش اجرای احکام در حوزه های کالا و خدمات، بهداشت و دارویی و قاچاق کالا و ارز وارد شده و تعداد ۸۱ هزار و ۸۱۸ پرونده نیز مختومه شده است. مجموعا متخلفان به پرداخت ۸۰۷ میلیارد تومان در این پرونده ها در حق دولت و ۲۶ میلیارد تومان در حق شاکی جریمه شده بودند که ۱۶۵ میلیارد تومان وصول شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره به روز رسانی جرائم نیز تصریح کرد: در قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی از ماده ۱ تا ۴۰ صددرصد جرائم به روز شده اند. همچنین در حوزه جرائم گران فروشی دارو از ۹۳۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون تومان به روز شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار