کد خبر: ۱۲۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
اسماعیل للـه گانی مدیر عامل این بانک در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، برنامه های بانک در سال جدید را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در این مصاحبه پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی به منظور تحقق شعار"جهش تولید"، وضعیت سپرده های بانکی و بازار ارز مطرح شده است. متن این گفت و گو به این شرح است:
مدیرعامل بانک رفاه تشریح کرد:
وضعیت سپرده‌های بانکی و نقش بانک‌ها در سامان‌دهی بازار ارز
مدیرعامل بانک رفاه ضمن تشریح اقدامات این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات به اقشار مختلف، در مورد سپرده‌های بانکی و نقش بانک‌ها در سامان‌دهی بازار ارز، توضیحاتی را ارائه کرد.
اسماعیل للـه گانی در گفت ‌وگو با ایسنا، در مورد تاثیر کاهش سودهای بانکی بر میزان سپرده‌ها، گفت: سپرده‌های بانکی در بین بانک‌های مختلف کشور چرخش دارند و میزان این سپرده‌ها در شبکه بانکی کاهش پیدا نکرده است و شبکه بانکی با منابعی که در اختیار دارد از بخش‌های مختلف حمایت می‌کند.
وی با بیان این‌که بازار سرمایه به عنوان یک بازار موازی رونق پیدا می‌کند، افزود: در دنیا بخش زیادی از تامین مالی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری‌ها توسط بازار سرمایه انجام می‌شود اما کشور ما عمدتاً بانک ‌محور بوده و از تسهیلات بانکی استفاده می‌کردیم. انتظار داریم با توسعه بازار سرمایه انتظار بخشی از تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه انجام شود.
مدیرعامل بانک رفاه در ادامه در مورد نقش بانک‌ها در زمینه کاهش التهابات ارزی نیز توضیح داد: بانک‌ها با حمایت از واحدهای تولیدی مخصوصاً واحدهایی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند، می‌توانند کمک کنند تا ارز بیشتری برای کشور تامین و صادرات بیشتری انجام شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از صادرکنندگان نتوانستند صادرات انجام دهند و میزان ورودی ارز به صورت مقطعی کاهش پیدا کرد. اما با بهبود شرایط، وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد و بانک مرکزی توان تامین ارزی کشور را خواهد داشت.
للـه گانی با اشاره به "جهش تولید" به عنوان شعار سال، اظهار کرد: بانک رفاه در جهت تحقق این شعار، اقداماتی انجام داده است. از جمله این‌که برای پرداخت تسهیلات از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل‌دار که نمی‌توانستند حقوق پرسنل و کارگران را پرداخت کنند هم، اعتباری در نظر گرفته شده که حدود سه هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: برای تامین مالی صنایع پیشران کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنین تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که مشمول تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ می‌شوند به میزان سه ‌هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان این‌که سه ‌هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است که در قالب قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، اظهار کرد: همچنین برای صاحبان کسب و کارها که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شده‌اند، حدود سه‌ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است. پرداخت تسهیلات حمایت از تولید برای واحدهای تولیدی که نیاز داشته باشند از این تسهیلات استفاده کنند پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. در قالب طرح جهش مهر سلامت به پزشکان، پرستاران و کلیه کادر درمانی مراکز درمانی تسهیلات پرداخت می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: