کد خبر: ۱۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: برخی دوستان دوست دارند خیلی زود مربی تیم ملی بشوند، درحالیکه مربیگری با ورزشکاری متفاوت است و باید پروسه خاص آن طی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن کاوه که میهمان امروز برنامه دایره طلایی بود، درباره برنامه‌های تیم ملی با توجه به تقویم جدید اتحادیه جهانی اظهار داشت: فکر کنم حدودا 10 روز پیش بود که بیانیه‌ای از اتحادیه جهانی آمد و طی آن مشخص شد مسابقات در آذر ماه در رده‌های جوانان، امید و بزرگسالان طی پروسه‌ای 20 روزه انجام می‌شود. بلافاصله جلساتی با دبیر و سوریان داشتیم و در کنارش با دوستان فنی آزاد و فرنگی پیش‌بینی‌های لازم را کردیم. البته این اعلامی که از طرف اتحادیه شده، هنوز صد درصد نیست. گفتیم اگر از الان کار را شروع کنیم، ممکن است خطراتی داشته باشد. با توجه به صحبت‌های هفته گذشته دکتر شایگان، خواهشم این است که بچه‌ها نکات بهداشتی را در بحث تمرینی رعایت کنند. ممکن است تمرین زیاد آسیب بیشتری در این موقعیت برساند.

وی افزود: مرداد ماه که تصمیم در مورد برگزاری مسابقات در جلسه اتحادیه جهانی نهایی شد، از آن موقع با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش در این باره تصمیم‌گیری می‌کنیم. ما تا مجوز نداشته باشیم، نمی‌توانیم کاری کنیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه تقی اکبرنژاد همچنان سرمربی تیم کشتی آزاد امید است، تاکید کرد: اکبرنژاد از دوستان خوب و مربیان کاربلد ماست که سالیان سال در خدمت تیم‌های ملی جوانان بزرگسالان بوده، ضمن اینکه سال‌ها هم در باشگاه فعالیت داشته است. او سال گذشته حکم گرفت و اگر مسابقه‌ای باشد، زحمت این کار همچنان با اوست.

مدیر تیم‌های ملی آزاد درباره اینکه آیا جلسه‌ای با سرمربی تیم جوانان هم در مورد برنامه‌های پیش رو داشته؟، تصریح کرد: در برنامه‌ای که از سوی اتحادیه جهانی داده شده، مسابقات نوجوانان و هم پیشکسوتان حذف شده است، ولی جوانان و امید را به همراه بزرگسالان در این قالب فعلا دیده‌اند. ما تلفنی با درستکار و اکبرنژاد صحبت کردیم و طی این هفته حتماً جلسه می‌گذاریم که پیش‌بینی کنیم اگر مسابقات برگزار شود، بلافاصله کارمان را عملیاتی کنیم.

کاوه با اشاره به روالی که در مورد آغاز کار مربیگری خودش از گذشته طی شده، خاطرنشان کرد: خیلی دنبال این بودم که در این مورد صحبت کنم. من مربیگری را اواخر کشتی‌ام به عنوان کشتی‌گیر- مربی شروع کردم و بعد مربی باشگاهی شدم که آنجا تمرین می‌کردم، یعنی باشگاه کارگران. دو سالی آنجا مربی بودم و تا قبل از رسیدن به تیم ملی، 4-5 باری تیم تهران را به مسابقات قهرمان کشوری و جام تختی بردم و همزمان در باشگاه خودم فعالیت می‌کردم. پس از آن تازه وارد بحث مربیگری ملی شدم. یک‌سری دوستان خیلی زود دوست دارند مربی تیم ملی شوند، درحالیکه مربیگری با ورزشکاری متفاوت است و باید پروسه خاص آن طی شود. این به نفع کسی هم هست که مربی می‌شود و فکر می‌کنم نباید خیلی زود کشتی‌گیر را مربی تیم ملی کنیم. مربی‌ای که خیلی زود به تیم ملی می‌رسد، موقعی هم که او را از تیم ملی برمی‌دارند، دنبال کسب و کارش می‌رود و دیگر کار مربیگری نمی‌کند. این جایگاه حقوقی (مدیر تیم‌های ملی) امانت دست من است. قبلا هم هر روز از ساعت 6 در باشگاه خودم، کشتی‌گیران را تمرین می‌دادم. من کار همه مربیان را رصد می‌کنم که چه کسی مربیگری می‌کند و اگر کار نکنند، مربی تیم ملی نمی‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با برنامه جدید اتحادیه جهانی قادر به اجرای چرخه انتخابی تیم ملی نخواهیم بود؟ گفت: حتما همینطور می‌شود، چون زمان نداریم. ما الان که بخواهیم شروع کنیم و اعلام شود مسابقه هست، اصلا باشگاه برای تمرین در اختیارمان نیست، چون مجوز تمرین در باشگاه را نداریم. شرایط قرنطینه خیلی سخت است. این درست که کشتی انفرادی است، اما اجرای تمرینات کشتی و برپایی اردو حداقل به 30 تا 40 نفر نیاز دارد.

کاوه در خصوص اینکه قبلاً از جزیره کیش به عنوان محل محل برگزاری اردوی قرنطینه تیم ملی یاد می‌شد، تصریح کرد: آن زمان که صحبت کیش مطرح شد، ما مسابقات گزینشی المپیک را در پیش داشتیم که این رویداد کنسل شد. الان هم به همان صورت است، اگر مسابقه حتما برگزار شود، باید فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به همراه ستاد مقابله با کرونا جلساتی بگذارند که چطور بستر کار را برای مسابقه و تمرین مهیا کنیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد همچنین درباره تشکیل کمیته‌های آنالیز و آماده‌سازی اظهار داشت: باید تیم‌مان را تجهیز شده به آوردگاه المپیک بفرستیم. در همین مسیر دو کمیته تشکیل دادیم که یکی کمیته آنالیز است که دوستان از بزرگان کشتی ما هستند و در این بحث تخصص دارند. این کمیته را بهروز یاری، مجید ترکان، یدالله اعتصامی و عزیز اطاعتی تشکیل می‌دهند و اینها موظف به این هستند که اطلاعات کشتی‌گیری حریفان در دنیا و نقاط ضعف رقبا و بچه‌های خودمان را شناسایی کنند که بتوانیم روی آنها کار کنیم تا بعداً نگوییم زمان برای آنالیز حریف کم داشتیم و کشتی‌گیر در حین مسابقه استرس بگیرد. کمیته آماده‌سازی را هم پیش‌بینی کردیم و دبیر هم موافقت کرده تا ما تمام برنامه‌های تمرینی تیم ملی کشتی را که از طرف کادر فنی ارائه می شود، به آن کمیته برود و دوستان ما که متخصص کشتی و بحث آمادگی جسمانی هستند، آن را بررسی کنند. اعضای این کمیته را هم افراد شاخصی تشکیل می‌دهند. برنامه‌ای  که به این کمیته نیاید، اصلا اجرایی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی آزاد ، کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار