کد خبر: ۱۲۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

منابع رسانه ای ژاپن اعلام کردند این کشور و آمریکا توافق کرده اند تا در یک برنامه مشترک ۱۰ ساله، یک فضانورد ژاپنی به ماه اعزام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه‌ سانکه‌ای «کوئیچی هاگی ‌اودا» وزیر آموزش و پرورش، ورزش، علوم و فناوری ژاپن و «جیم براید نستاین» رئیس ناسا روز گذشته /جمعه/ اعلامیه مشترکی پیرامون برنامه پیگیری در این مورد را امضا کرده اند.

در این برنامه، آمریکا با حمایت برخی کشورها یک ایستگاه فضایی را در مدار مرکزی ماه تاسیس خواهد کرد و از آنجا با استفاده از دسترسی به سطح ماه، فضانوردان و از جمله فضانورد ژاپنی را اعزام می کند.

برنامه ناسا استفاده از ایستگاه فضایی برای اکتشاف پایدار در سطح ماه است هدف از این طرح فرود انسان از جمله اولین فضانورد زن بر روی سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ است.

منابع دولتی ژاپن می‌گویند فضانورد این کشور قرار است تا پایان سال جاری بر روی سطح ماه قدم بگذارد ژاپن برای مشارکت در این طرح تا ۶ سال دیگر باید حدود دو میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

در این برنامه شرکت خودروسازی تویوتا و آژانس کاوش‌های هوا فضای ژاپن (جاکسا) یک خودروی ماه‌نورد جدید را نیز خواهند ساخت.

برنامه ژاپن برای اعزام فضانورد به سطح ماه در شرایطی است که سال ۲۰۱۷ میلادی نیز فضاپیمای سایوز حامل یک فضانورد روس، یک آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی از بایکانور پرتاب و عازم ایستگاه فضایی بین المللی شده بود.

برچسب ها: ژاپن ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار