کد خبر: ۱۲۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی:
سمساریلر گفت: بیش از ۶۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در آستانه ورشکستگی هستند و هیچ کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

۶۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در آستانه ورشکستگی هستندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد سمساریلر رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در طی چند سال گذشته به دلیل عدم برنامه ریزی سیستم نامناسب و همچنین باندبازی اجرایی نشده است گفت: طبق استاندارد‌های بین المللی قطعات مورد نیاز ناوگان شرکت‌های حمل و نقلی باید هر ۵ سال یا هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود، ولی متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در این حوزه ایجاد شده امکان اجرای چنین اقداماتی از سوی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد.

سمساریلر با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای هیچ حمایت و یا منابعی از دولت نمی‌خواهند افزود: تنها برنامه و هدف شرکت‌های حمل و نقلی آن است که رانت بازی از این بخش جمع آوری شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی اظهار کرد: بسیاری از شرکت حمل و نقلی بین المللی که تولید کننده وسایل و قطعات این صنف هستند به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق هم اکنون تبدیل به شرکت‌های وارد کننده شده اند .

او توضیح داد: این در حالی است که هیچ نهاد و فردی حمایتی از شرکت‌های تولید کننده داخلی نمی‌ کند و از سوی دیگر برای واردات این کامیون‌های ۳ ساله مدارک و اعتبار نامه‌های بسیار زیادی در خواست می‌کنند که نیازی نیست. به طور مثال بسیاری از ناوگان‌ جاده‌ای در طول سال، ۹ ماه خارج از ایران هستند و بنابراین چه نیازی به انجام برخی از اقدامات است.

سمساریلر تصریح کرد: به بسیاری از شرکت‌های حمل و نقلی مجوز واردات هزار تا ۱۵۰۰ دستگاه کامیون را داده اند که تمامی شرکت‌ها به نوعی دولتی هستند، بنابراین چگونه توقع دارند که این ناوگان‌ در این حوزه نوسازی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقلی توضیح داد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای باید دولت پنج سال شرکت‌های حمل و نقل بین المللی را از پرداخت مالیات و همچنین عوارض معاف کند تا از این طریق بخش حمل ونقل جاده‌ای جان تازه‌ای بگیرد. دولت می‌تواند از طریق مصرف سوخت و همچنین افزایش اشتغال، بخشی از این هزینه‌ها را جبران کند.

سمساریلر به وضعیت نابه سامان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا هم اشاره کرد گفت: بیش از ۶۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در آستانه ورشکستگی هستند و هیچ کسی در این زمینه پاسخگو نیست از سوی دیگر هیچ تسهیلاتی به شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای، تاکنون برای جبران این خسارت‌ها پرداخت نشده است، این در حالی است که همواره از سوی دستگاه‌های مختلف مطرح می‌شود که حمل و نقل زمینی و جاده‌ای شاهرگ حیاتی کشور هستند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار