کد خبر: ۱۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: حریق در منطقه جنگلی بافت به ۱۰۰ هکتار از مراتع خسارت زد و ۵۰۰ اصله درخت ارس طعمه حریق شد.

مهدی رجبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به حریقی که روز گذشته در منطقه جنگلی پشتکوه و گدارسبز شهرستان بافت به وقوع پیوست اظهار داشت: این منطقه پوشیده از درختان جنگلی به ویژه گونه ارزشمند درختان ارس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه حریق ساعت 12 ظهر روز جمعه بوقوع پیوست ادامه داد: متاسفانه به‌دلیل وزش باد در منطقه حریق به سرعت گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه حریق با کمک نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای سپاه و بسیجیان منطقه، نیروهای جمعیت هلال احمر و محیط زیست و مدیریت بحران استانداری کرمان و شهرستان بافت و حضور چشمگیر نیروهای مردمی در ساعت 8 شب کنترل شد.

رجبی‌زاده افزود: در عملیات روز گذشته در منطقه جنگلی پشتکوه و گدارسبز شهرستان بافت برای نخستین بار در استان یک فروند بالگرد متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان نسبت به جابه‌جایی نیروها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این حریق در مساحتی حدود 100 هکتار از مراتع و عرصه جنگلی پشتکوه و گدارسبز شهرستان بافت رخ داده است گفت: در جریان این حریق حداقل 500 اصله انواع درختان جنگلی به ویژه تعداد قابل توجهی درخت با ارزش ارس دچار آسیب جدی شده و طعمه حریق شدند. 

انتهای پیام/511/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار