کد خبر: ۱۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام، گفت: برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ایلام نیز هماهنگ با 11 حوزه‌ی انتخابیه‌ی دیگر کشور که به مرحله دوم کشیده شده است، با هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

یوسف امیدی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: بنا بود مرحله دوم انتخابات، ۲۹ فروردین برگزار شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا و به پیشنهاد وزیر کشور این تاریخ ۲۱ شهریور ماه سال جاری تغییر کرد.

وی در ادامه از فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس در استان خبر داد و افزود: برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ایلام نیز هماهنگ با 11 حوزه‌ی انتخابیه‌ی دیگر کشور که به مرحله دوم کشیده شده است، با هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام، ادامه داد: علی‌رغم وضعیت قرمز شهرستان‌های حوزه‌ی انتخابیه‌ی دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر تاکنون تصمیمی مبنی بر لغو برگزاری انتخابات در ۱۲ حوزه انتخاباتی کشور گرفته نشده است، اما شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام کرده‌اند که هماهنگ با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهند و در این زمینه در صورت اعلام اطلاع رسانی خواهد شد.

امیدی افزود: با توجه به افت و خیز ابتلا بیماری و اهمیت حفظ جان مردم، ستاد ملی مبارزه با کرونا به طور مداوم وضعیت شیوع بیماری را رصد و در چند هفته‌ی منتهی به 21 شهریور، در مورد برگزاری مرحله دوم اعلام نظر خواهد کرد. 

احتمال برگزاری انتخابات به صورت اینترنتی

وی ادامه داد: ضمناً پیشنهاداتی برای کاهش ابتلا به بیماری در صورت برگزاری به ستاد شورای نگهبان داده شده است که با هماهنگی وزارت کشور اعمال خواهد شد، از این پیشنهادات میتوان رأی گیری اینترنتی و افزایش زمان رأی گیری و حتی توزیع رأی دهندگان میان همه شعب برای فاصله گذاری اجتماعی، نام برد.

امیدی با بیان اینکه در حوزه جنوب( دهلران، دره شهر، آبدانان، بدره) در انتخابات اسفند ماه سال گذشته هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند، یادآور شد: بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

لازم به ذکر است؛ در حوزه شمال( ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران) علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ رای به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

انتهای پیام/ 970821

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار