کد خبر: ۱۲۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
فقیهه سلطانی در گفت‌وگوی رادیویی با گلایه از وضعیت تئاتر از بازگشت به سینما خبر داد و گفت: در کنار مشکلات تئاتری‌ها امروز شاهد آن هستیم اطراف تئاتر شهر به مرکزی برای تجمع معتادان تبدیل شده و باید مسئولان فکری کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نخستین قسمت از برنامه هنری رادیو ایران در هفته جاری به بررسی اوضاع اجرای تئاتر در شرایط کرونایی پرداخت. در این قسمت از "کافه هنر" که به صورت زنده از رادیو ایران پخش شد، فقیهه سلطانی کارگردان نمایش "یه گاز کوچولو" و همچنین مهدی خاتمی کارگردان تئاتر مهمان تلفنی برنامه بودند و در گفت‌وگویی زنده صحبت‌های خود را بیان کردند.

سلطانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ما هم مثل سایر دیگر گروه‌ها درگیر مشکلات کرونا هستیم و این مشکلات قابل درک است. گروه‌ها احتیاج به حمایت‌های مالی دارند، ولی بچه‌های ما یک گروه بسیار منسجم‌اند که با عشق پای کار آمده‌اند و خطر اجرا در چنین شرایطی را به جان خریده‌اند.

کارگردان نمایش "یه گاز کوچولو" با اشاره به اینکه در اجرای این نمایش شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شده است، گفت: این عشق و علاقه‌ای که بچه‌ها در چنین شرایطی پای کار می‌آیند یک طرف و بحث حمایت‌های مالی که گفتم در سوی دیگری قرار دارد. این بچه‌ها حتماٌ باید تأمین شوند.

وی در خصوص اقبال مردم نسبت به این نمایش گفت: در کمال تعجب استقبال مردم از نمایش "یه گاز کوچولو" به اندازه ظرفیتی که ما می‌توانستیم بلیت بفروشیم خیلی خوب بوده است. سالن هر شب به اندازه‌ ظرفیتی که فروش داریم، تقریبا پر می‌شود و این در حالی است که هیچ تبلیغی برای این کار نداشته‌ایم.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: ما در این نمایش یکسری مشکلاتی داریم. از جمله اینکه هرچند در سالن تمام شیوه‌نامه‌ها رعایت شده و همهجا ضدعفونی می‌شود، اما محوطه پارک شهر و اطراف این مکان هنری باید یک فکری برای آن شود.

کارگردان نمایش "یه گاز کوچولو" گفت: اطراف پارک شهر به حال خود رها شده و به مرکزی برای اعتیاد و تجمع معتادان تبدیل شده است. این وضعیت باید ساماندهی شود و در حال حاضر مشکل اساسی من این است که فکری برای اطراف تئاتر شهر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون مبلغی به عنوان حمایت دریافت کرده‌اند یا خیر، گفت: تاکنون نصف مبلغی که بنا بوده به عنوان کمک هزینه به ما بدهند، پرداخت شده و شاید درست نباشد که من میزان مبلغ را بگویم. ولی قضیه این است که این مبلغ واقعاً کم است و تقریباً برای من هیچ فایده‌ای نداشته است.

فقیهه سلطانی در ادامه با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگی کل کار بر عهده کل گروه بوده، گفت: بچه‌های گروه از جان و دل برای این نمایش مایه گذاشته‌اند و من خودم را از بچه‌ها جدا نمی‌دانم.

کارگردان نمایش "یه گاز کوچولو" در پاسخ به این سؤال که چرا این نام را برای نمایشش انتخاب کرده، ترجیح داد توضیحی ندهد و تنها به گفتن این جمله که باید کار را ببینید تا علت نامگذاری را متوجه شوید بسنده کرد.

وی در خصوص تکلیف بلیت‌های 50 درصدی که برای آن بلیط فروشی نمی‌شود، گفت: به ما که چیزی در این خصوص نگفته‌اند و حتی درصد عایدی ما را هم بعد از تقسیمات مرسوم روی همان 50 درصد فروخته شده محاسبه می‌کنند. اما ظاهرا بناست از طرف ستاد کرونا کمکی به گروه‌‌های مثل ما شود که البته نمی‌دانم این اتفاق چه زمانی رخ بدهد.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: من نمی‌خواهم بگویم که کرونا چیزی نیست اما اعتقاد دارم وقتی ما از خانه بیرون می‌آییم با هزاران اتفاقی مواجهیم که می‌تواند باعث مرگ ما شود. در این میان کرونا شناخته شده‌ترین آسیب است که اتفاقاٌ راه مقابله با آن را هم یاد گرفته‌ایم و وقتی همهچیز را رعایت کردیم اگر اتفاقی بیفتد این دیگر دست خداست.

فقیهه سلطانی در پایان با بیان اینکه در نمایش "یه گاز کوچولو" بازی نمی‌کند و فقط نظاره‌گر هنرآفرینی گروه است، گفت: با توجه به بزرگتر شدن دخترم یلدا، از این پس می‌توانم در کارهای طولانی‌تر حضور داشته باشم و به این ترتیب به دنیای سینما باز خواهم گشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار