کد خبر: ۱۲۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کاربرد فناوری در متن زندگی
در حالی که تنها یک ماه و نیم از آغاز احراز هویت غیرحضوری در کشور می‌گذرد، بیش از یک میلیون و صد هزار نفر با استفاده از سامانه سیگنال احراز هویت شده‌اند.

احراز هویت غیرحضوری میلیونی در سامانه سیگنال

در حالی که تنها یک ماه و نیم از آغاز احراز هویت غیرحضوری در کشور می‌گذرد، بیش از یک میلیون و صد هزار نفر با استفاده از سامانه سیگنال احراز هویت شده‌اند.

دکتر علی رسولی‌زاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: استقبال گسترده از بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و بازدهی بالای بورس طیف متنوعی از مردم را متوجه خود کرده است. امری که برای اقتصاد کشور بسیار ارزشمند است. افزایش شمول مالی در بازار سرمایه، سال‌های طولانی، هدف و دغدغه بوده است که اکنون محقق شده و شاهد ورود افراد بسیاری به این بازار هستیم.

وی افزود: این حضور گسترده، پیش‌نیازهایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ساده کردن فرایندهاست. ورود افراد به بورس نیازمند ثبت‌نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی و در نهایت دریافت کد معاملات آنلاین است. شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس آمدند و ظرف مدت کوتاهی دو گام اول به صورت غیرحضوری قابل انجام شد. امیدواریم هر چه زودتر این امکان برای مرحله آخر نیز فراهم شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: چند مجموعه، سامانه‌هایی را برای احراز هویت غیرحضوری مهیا کردند که یکی از آن‌ها شرکت دانش‌بنیان پارت بود که بر بستر سامانه سیگنال، پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن بازار سرمایه، این خدمت را ارائه کرد. در حالی که تنها یک ماه و نیم از آغاز احراز هویت غیرحضوری در کشور می‌گذرد، بیش از یک میلیون و صد هزار نفر با استفاده از سامانه سیگنال احراز هویت شده‌اند.

دکتر علی رسولی‌زاده افزود: اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم این کار تنها در 10 تا 15 دقیقه انجام می‌شود و افراد را از بیرون آمدن از خانه و قرار گرفتن در صف‌های طولانی پیشخوان و بانک و ... رها می‌کند. انجام چنین کاری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ممکن شده است. در فرایند احراز هویت غیرحضوری افراد پس از نصب اپلیکیشن سیگنال با ورود اطلاعات و گرفتن یک عکس و ویدئوی سلفی از خودشان، توسط هوش مصنوعی شناسایی و با اطلاعات هویتی آن‌ها تطبیق داده می‌شود.  به این صورت احراز هویت در زمانی بسیار کوتاه صورت می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار