کد خبر: ۱۲۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کار رهاسازی 500 هزار بچه ماهی در دریاچه سد کارون 3 شهرستان ایذه با هدف افزایش ذخایر این آبزیان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، کار رهاسازی 500 هزار بچه ماهی در دریاچه سد کارون 3 ایذه عصر امروز با حضور مسئولان اداره شیلات و مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با هدف افزایش ذخایر این آبزیان و حفاظت از این گونه‌ها در کنار اسکله رکعت این دریاچه انجام شد.

 

علی سروستانی رئیس اداره شیلات شهرستان ایذه در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: مجوز انجام این کار پس از 6 سال از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ شد و در ادامه طرح رهاسازی بچه ماهی در دریاچه سدهای استان خوزستان، 500 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد کارون 3 در شهرستان ایذه رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه این بچه ماهی‌ها از نوع گطان و برزن هستند افزود: مدیرکل و مسئولان مربوطه در اداره کل شیلات استان خوزستان در ماه‌های اخیر اقدامات و پیگیری‌های زیادی جهت اخذ مجوزات این طرح انجام دادند و سرانجام این کار نتیجه گرفت و شاهد ماهی‌ریزی در این دریاچه‌ها هستیم.

مدیر اداره شیلات شهرستان ایذه اضافه کرد: با توجه به اینکه صیادان در این چند سال از کاهش میزان ماهی در دریاچه سد کارون 3 گلایه داشتند، جهت احیا و افزایش میزان گونه‌های موجود در این آب اقدامات لازم جهت ماهی‌ریزی انجام شد.

سروستانی در پایان گفت: اداره شیلات شهرستان ایذه آمادگی دارد تا همکاری لازم برای آن دسته از افرادی را که می‌خواهند رهاسازی بچه ماهی 50 گرم در استخرهای دو منظوره انجام دهند را دارد و با متقاضیان به هر تعدادی که درخواست داشته باشند همکاری خواهد شد.


فرخ قلی زاده محیط بان


رهاسازی 500 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد کارون 3


رهاسازی 500 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد کارون 3

 

 کمک به افزایش ذخایر آبزیان و حفاظت از منابع داخلی

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه نیز در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: بعد از چند سال به‌دلیل ممانعت و مشکلات زیست محیطی طرح ماهی‌ریزی در دریاچه‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان و پس از اخذ مجوزات لازم توسط اداره شیلات، عصر امروز کار رهاسازی 500 هزار قطعه بچه ماهی توسط اداره شیلات با نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در دریاچه سد کارون 3 انجام شد.

وی با بیان اینکه این ماهی‌های رها شده از گونه‌های بومی رودخانه‌های استان خوزستان هستند افزود: رهاسازی و انجام چنین کارهایی در جهت کمک به افزایش ذخایر این آبزیان و حفاظت از منابع داخلی آنها صورت می‌گیرد و می‌تواند به معیشت و اقتصاد صیادان منطقه نیز کمک کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود صیادان منطقه با رعایت اصول لازم از به کار‌گیری روش‌های غیر اصولی صید و صیادی در فصل ممنوعه خودداری کنند.

انتهای پیام/72026/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار