کد خبر: ۱۲۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
موسوی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران همچنان به همکاری پادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد.

ایران اجرای پروتکل الحاقی را ادامه می‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سالگرد انعقاد برجام هستیم. پس از ۱۳ سال مذاکره، در ۲۳ تیر ۹۴ برجام امضا و یک هفته بعد قطع‌نامه ۲۲۳۱ تصویب شد.

موسوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با اشاره به بررسی‌های دقیق این توافقنامه از مجاری قانونی در کشور، با برشمردن موارد ۹ گانه و مطابقت آن‌ در  جلسه ۶۵۴ شورای عالی امنیت ملی، اجرای آن را مورد قبول دانستند.

وی گفت: تا قبل از روی کار آمدن رژیم ترامپ، به رغم وجود برخی مشکلات در روند برجام، این توافق در مسیر خود حرکت می‌کرد. بعد از روی کار آمدن ترامپ اقداماتی خلاف برجام صورت گرفت و در نهایت در مِی ۲۰۱۸ آمریکا از برجام خارج شد و در دو مرحله تحریم‌های ثانویه را علیه ایران وضع کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بعد از یکسال شورای عالی امنیت ملی در اردیبهشت ۹۸ بر اساس بند ۳۶ برجام گام‌های کاهشی با دادن فرصت ۶۰ روزه، ایران دست به کاهش تعهدات هسته‌ای خود زد و با تداوم بی‌عملی اروپایی‌ها در نهایت پنج گام برداشته شد.

موسوی عنوان کرد: در گام پنجم، ایران دیگر محدودیت عملیاتی ندارد و تمامی تصمیمات بر اساس نظر سازمان انرژی اتمی ایران صورت می‌گیرد. در کنار این موضوع ایران همچنان به همکاری پادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال یک دستاورد سیاسی است و در آستانه اکتبر سال جاری که محدودیت‌ها در زمینه خرید و فروش تسلیحات علیه ایران تمام می‌شود، آمریکا تلاش خود برای بر هم زدن این قطع‌نامه را شدت بخشیده است.

این خبر تکمیل می‌شود ...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار