کد خبر: ۱۲۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
بدنبال اقدامات انجام شده تعداد روستاهایی که در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شوند از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.

کاهش جشمگیر روستاهای خراسان رضوی که با تانکر سیار آب رسانی می شوند

بدنبال اقدامات انجام شده تعداد روستاهایی که در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شوند از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي گفت: در ابتدای دولت یازدهم یک هزار روستا در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شدند که این تعداد اکنون به  حدود 280 روستا کاهش یافته است.

سید ابراهیم علوی افزود: روستاهایی که با تانکر در خراسان رضوی آب رسانی می شوند، ۶۶ هزار نفر جمعیت را در برمی گیرند و از این تعداد ۱۳۰ روستا به صورت دائم و ۱۵۰ روستا به شکل فصلی با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

علوی خاطر نشان کرد: برای برخورداری این روستاها از آب پایدار در قالب مجتمع‌های آب‌رسانی، دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کم آبی مناطق روستایی قبل از تابستان سال جاری برطرف شود.

وي اظهار كرد: شاخص برخورداري از آب سالم و بهداشتي در روستاهاي خراسان رضوي اکنون 76.7 درصد است ، درحالیکه  اين رقم در ابتداي دولت يازدهم 66 درصد بوده است.

مديرعامل آبفای خراسان رضوي با اشاره به رشد بیش از 10 درصدی جمعيت روستايي برخوردار از آب سالم و بهداشتي در خراسان رضوی  از ابتداي دولت يازدهم تاكنون گفت:  در ابتداي دولت يازدهم جمعيت برخوردار از آب سالم و بهداشتي در روستاهاي استان حدود 906هزار نفر بود كه طي هفت سال به بيش از یک میلیون و پنجاه و سه هزار نفر افزایش یافته است.

سید ابراهیم علوی از افزايش  28  درصدي حجم  مخازن ذخیره  آب روستايي طي اين مدت خبر داد و گفت: حجم كل مخازن ذخيره آب در روستاهاي استان در حال حاضر حدود 307 هزارمتر مکعب است که 67 هزار متر مكعب آن در هفت سال گذشته ايجاد شده است.

علوی با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم هیچ یک از روستاهای استان از سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار نبودند ؛ افزود: طی سالهای 1392 تا کنون تعداد 9 پروژه فاضلاب روستایی با جمعیت 16500 نفر در برنامه کاری شرکت قرارداشته که تاکنون تعداد 3  پروژه مشتمل بر 3860 نفر بطور کامل اتمام یافته  و روستاییان مذکور از سيستم هاي دفع بهداشتي فاضلاب برخوردار گردیده و سایر پروژه ها نیز در دست اقدام میباشند.

وی  با اشاره به طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی ادامه داد: این طرح با هدف هم افزایی در منابع آب و افزایش بهره ‌وری توسط وزارت نیرو در همه استانهای کشور عملیاتی شده است.

سید ابراهیم علوی افزود: بدین ترتیب از ابتدای سال جاری این شرکت علاوه بر آب‌رسانی به ۷۲ شهر با یک میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، وظیفه آبرسانی به ۲ هزار و 260 روستا با جمعیت یک میلیون و 3۰۰ هزار نفر را نیز  بر عهده گرفته است.

علوی بیان کرد: در اجرای این طرح ۲۲۲ روستا و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساکن روستاها و  ۷۲ شهر این استان را زیرپوشش دارد.

این شرکت با 569 هزار و 928 مشترك هم اكنون حدود 11 درصد از مشتركان آب و فاضلاب روستايي كشور را به خود اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: