کد خبر: ۱۲۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش آمار روزانه مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز منتهی به دیروز (یکشنبه ۱۲ ژوئیه) هشدار داد.

به گزارش جام نیوز، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در دنیا ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ مورد ابتلا به کرونا در یک شبانه‌روز شناسایی شده که اغلب مبتلایان در آمریکا بوده‌اند اما در مناطق دیگری هم شیوع دوباره مشاهده شده است:

آمریکا: ۱۴۲۹۹۲ نفر

جنوب شرق آسیا: ۳۳۱۷۳ نفر

در اروپا: ۱۸۸۰۴ نفر

آفریقا: ۱۷۸۸۴ نفر

خاورمیانه: ۱۵۳۶۱ نفر

غرب اقیانوس آرام: ۲۱۵۶ نفر

 

۵۲۸۵ مرگ جدید هم در اثر کرونا گزارش شده که اغلب در آمریکا بوده است.

 

آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی حاکی از ابتلای در مجموع ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مورد تایید شده و مرگ ۵۶۸ هزار نفر در سراسر جهان است.

 

دست‌کم ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در سراسر جهان به دلیل تاثیرات همه‌گیری کرونا در خطر ترک تحصیل و ناتوانی از بازگشت به مدارس هستند. یک مرکز خیریه ویژه پشتیبانی از کودکان در بریتانیا برآورد کرده که تاثیرات اقتصادی بحران شیوع کرونا می‌تواند منجر به "ورود زودهنگام کودکان به محیط کار" شود.

 

در این گزارش آمده که دخترها به دلیل قرار گرفتن در خطر "ازدواج زودهنگام" بسیار بیش‌تر آسیب‌پذیر هستند.

 

به گزارش بی بی سی، این نهاد از شرایط کنونی به عنوان وضعیتی "اضطراری" یاد کرده و گفته که دولت‌ها باید در حوزه آموزش "سرمایه‌گذاری فوری" انجام دهند. همچنین از وام دهندگان خواسته شده تا بازپرداخت بدهی‌ها را برای کشورهای کم درآمد، تعلیق کنند. برآورد شده که این اقدام سبب فراهم شدن حدود ۱۴ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش آموزش می‌شود.

 

با توجه شرایط اقتصادی کشورهای کم‌ درآمد، برآورد شده که در میان مدت، رکود سبب کاهش هزینه ۷۷ میلیارد دلاری طی ۱۸ ماه آینده شود. در بدترین حالت در نظر گرفته شده، کشورهایی که از منابع مالی آموزشی برای مقابله با کرونا استفاده کرده‌اند، می‌توانند با کاهش ۱۹۲ میلیارد دلاری تا پایان سال ۲۰۲۱ مواجه شوند.

 

در حال حاضر بیش از یک میلیارد کودک در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا به مدرسه نمی‌روند.

 

در این میان، ۸۳ نفر از ثروتمندترین افراد دنیا از دولت‌های جهان خواسته‌اند مالیات ثروتمندان را افزایش دهند و آن را صرف خسارت‌های همه‌گیری کرونا کنند.

 

آنها در نامه‌ای هشدار داده‌اند بحران اقتصادی کنونی ممکن است باعث فقیر شدن حدود ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا شود.

 

106

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار