کد خبر: ۱۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی ترین مسوولیت‌های اجتماعی کشیده شده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و عرصه فرهنگ ، میدان جهاد است .

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی موسسه مذهبی فرهنگی پیروان ائمه اطهار ، سردار مرتضی طلایی رییس هییت مدیره ، در حاشیه مراسم آغاز مجدد فعالیت های موسسه و مجتمع و همچنین تکریم هفته عفاف و حجاب ، در جمع مدیران موسسه ، کارشناسان و فرهیختگان عرصه فرهنگ کشور با اعلام مطلب فوق افزود : به همین منظور، ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد. تعبیری که از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد استفاده قرار گرفته است .
مرتضی طلایی گفت : یکی از ضرورت های مهم جامعه اسلامی پرداختن به مباحث فرهنگی است که می بایست در مراکز فرهنگی ، موسسات مذهبی و مساجد انجام شود.
وی با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب زن موضوعی است که دشمنان اسلام با تبلیغات کاذب فراوان در رسانه‌ها و فضای مجازی، مصونیت زن را با محدودیت او اشتباه گرفته‌اند و موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک اعتقادی دینی در کشور ما مطرح است .
رییس هییت مدیره موسسه ادامه داد : قبل از عفاف و حجاب موضوع حیا و عفت دو واژه بهم پیوسته است که در دورن همه انسان‌ها به دور از جغرافیا و زمان در انسان‌ها به ودیعه گذاشته است و همه انسان‌ها واقفند که برای رسیدن به تعالی این دو ویژگی را درخود ارتقاء بدهند.
ایشان ، استقرار رفتار سازمانی و کار تشکیلاتی را مهم ترین موئلفه نقشه راه در مسیر تقویت زیرساخت های فرهنگی عنوان کرد و گفت : بیانیه گام دوم انقلاب معیار فعالیت‌های فرهنگی و دستیابی به آرمان های انقلاب اسلامی است و با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب ، با اتکا بر آینده پژوهی و چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 ، در سال جاری نقشه راه موسسه و مراکز وابسته ، در مسیر ایجاد فهم و درک مشترک از مفاد آن با استفاده از روش تحلیل مضمونی و نیز تدوین گردید و اهداف و برنامه‌های کلان موسسه در قالب سند چشم انداز ، در چارچوب مأموریت‌ها و تکالیفی که این بیانیه مقرر می‌دارد، تبیین و اجرایی می گردد.
دکتر سید رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری نیز در مراسم افتتاح این مجتمع مذهبی ، فرهنگی جنگ امروز دشمنان ایران و اسلام را جنگ‌های فرهنگی خواند و افزود: دشمن وقتی از جنگ نظامی به نتیجه نرسید، صحنه جنگ را عوض کرد و از طریق فرهنگ با ما وارد جنگ شد و جنگ امروز ما جنگ نرم فرهنگی است. وی دوام ملت ایران را در گرو حفظ ارزش ها و هویت اسلامی دانست و بیان داشت: رمز بقای ملت‌ها، حفظ هویت، باورها و ارزش‌هاست.
یادآور می شود ؛ افتتاح و آغاز دور جدید فعالیت های موسسه در مجتمع ائمه اطهار رویکرد جدید در راستای تحقق منویات امام خامنه ای (مد ظله العالی) نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب در موضوعات مذهبی و فرهنگی است .ایجاد کرسی‌های تخصصی با جذب نخبگان حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و غیره با همکاری چهره‌های فرهنگی، ولایی و انقلابی جهت تربیت مربی و نیروهای بصیر، عالم و آگاه در جامعه از دیگر اهداف این موسسه و مجتمع می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: