کد خبر: ۱۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
آفرود یکی از سرگرمی‌هایی است که نیاز به تجهیزاتی دارد و برای این سفر نیاز است تا آن‌ها را فراهم کنید.

آفرودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آفرود یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که کمتر کسی علاقه به تجربه آن ندارد. آفرود رانندگی خارج از جاده و به نوعی رانندگی در فضایی هیجانی مانند شن و ماسه، رودخانه، گل و لای، برف، سنگ و سایر زمین‌های طبیعی  است.

وقتی اسم آفرود آورده می‌شود در ذهن همگان، رانندگی خارج از جاده‌ها در مسیر‌های صعب العبور تداعی می‌شود که نیازمند ماشین‌های دو دیفرانسیلی مخصوص آفرود است.  امروزه این ورزش هیجان انگیز مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است تا جایی که هر ساله مسابقات آن با رونق بسیار زیادی برگزار می‌شود.

آفرود یکی از سرگرمی هایی است که نیاز به تجهیزاتی دارد و برای این سفر نیاز است تا آنها را فراهم کنید در غیر اینصورت در سفر به مشکل بر خواهید خورد.  آفرود نوعی کوه نوردی، دریانوردی، ویراژ در برف و گل و لای است که باید برای آن آماده شد و زمانی که گیر افتادید بتوانید از آن خارج شوید. دامنه‌ آفرود بسیار وسیع است، از رانندگی در جاده‌های برفی، شن و ماسه‌ای، کوهستانی و ... گرفته تا رانندگی به صورت کاملا حرفه‌ای در مسابقات آفرودی که همه را در بر می‌گیرد. در این گزارش قصد داریم شما را با تجهیزات مورد نیاز آفرود آشنا کنیم.


بیشتر بخوانید:


آفرود

کیت بازیابی:کیت بازیابی و ملزومات آن یکی از وسایل مورد نیاز برای آفرود است.کیت بازیابی، کیف فشرده و چند منظوره ای است که اندازه کوچک آن اجازه می‌دهد تا به راحتی در زیر  یا پشت صندلی قرار گیرد و می‌تواند به طور دائمی در وسیله نقلیه ذخیره شود.

 در یک کیت بازیابی اقلام زیادی جاگذاری شده است که شامل یک کیسه پنبه ای، یک بند چرمی ۸۰۰۰kg، دو گلوله کمان ۴.۷۵T و یک جفت دستکش است. یک کیت ریکاوری باید لوازم ضروری متناسب با هر موقعیت را داشته باشد تا اطمینان حاصل شود تجهیزات مورد نیاز، در صورت نیاز به راحتی قابل ذخیره و قابل در دسترس است.

زمانی که به آفرود می رویم ممکن است خودرو در چاله ای بی افتد که در این صورت نیاز است به نوعی خودرو را از آن خارج کنیم، کیت بازیابی بدین منظور طراحی شده است.  با استفاده از بند چرمی و قلابی که درون آن وجود دارد می توان خودرو را از چاله خارج کرد.

آفرود

بند چرمی درون کیت بازیابی باید قدرت سه تا چهار برابری خودرو را داشته باشد. این بند از ترکیب چرم و نایلون به منظور کشش، کاهش بار‌های لحظه‌ای در نقاط ریکاوری خودرو و کمک به اضافه کردن یک قلاب ساخته شده است چرا که اینگونه خودرو را می توان از چاله بیرون کشید.

برای اتصال یک انتهای بند به نقطه ریکاوری مناسب در هر وسیله نقلیه، قلاب‌های سه و چهارم تنی مناسب هستند. در هنگام اتصال قلاب به بند و نقطه ریکاوری، پین را کاملاً سفت کنید، سپس یک ربع چرخ به را عقب برگردانید. این امر اجازه می‌دهد تا بدون آسیب رساندن به نخ‌ها، فلکس لازم انجام شود.

آفرود

کیت ریکاوری باید در دسترس آسان راننده خودرو باشد. اساسا ماهیت گیر افتادن غیرقابل پیش بینی است؛ می‌توانید دسترسی به در‌ها، پنجره‌ها یا صندوق عقب خود را از دست دهید. حداقل، نگه داشتن کیت در جایی مناسب، مقدار لجن کاری را که باید انجام دهید به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار