کد خبر: ۱۲۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
بیش از ۶ ماه است که مردم جهان با بیماری کرونا درگیر شده‌اند و روز‌به‌روز بر تعداد تلفات این بیماری افزوده می‌شود.

قطعا همه‌ی ما تاکنون صدها و شاید هزاران مطلب، خبر، توصیه و کلیپ درزمینه‌ی همه‌گیری کرونا دیده‌ایم که هدف همه‌ی آن‌ها کمک به مردم برای مقابله با این ویروس و درنهایت، کاهش تعداد تلفات است. در‌این‌میان علاوه‌بر دستورالعمل‌های مختلف، فضای مجازی نیز توانسته تا اندازه‌ای به مردم در این زمینه کمک کند. خدمات بانکی مجازی، خریدهای اینترنتی، اطلاع‌رسانی‌های مجازی و...، همه‌و‌همه ازجمله‌ی این اقدامات است که به‌اذعان همگان مفید بوده‌اند.

از فروردین ۱۳۹۸، تلاش برای ایجاد بستری مناسب و با امکانات فراوان آغاز شد و درنهایت اپلیکیشنی کاملا رایگان بنام محفل طراحی و روانه بازار شده که در آن، امکان مکالمه‌ی تصویری آنلاین برای حداکثر ۲۵۰ نفر وجود دارد. این بستر اپلیکیشنی برای تماس گروهی میان همه‌ی افراد، اعم از گروه‌های خانوادگی، هم‌کلاسی‌ها، گروه‌های دوستی، جلسات کاری، گروه هم‌فکری حوزه‌های مختلف اقتصادی مانند بورس، هم‌دانشگاهی‌ها، تجمعات فرهنگی و ادبی و دینی و هر نوع گروه دیگری یا حتی برگزاری کلاس آنلاین و دوره‌های آموزش مجازی است.

ویژگی‌های این نرم افزار عبارت‌اند از: روان‌بودن، کیفیت مناسب صدا و تصویر (به‌دلیل بومی‌بودن)، ورود مستقیم به اتاق بدون نیاز به ثبت‌نام و فقط با یک کلیک، نبود محدودیت در تعداد کاربران یک گروه و به‌اشتراک‌گذاشتن صفحه‌ی دسکتاپ رایانه.

گفتنی است ارگان‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی می‌توانند با نصب این بستر روی سرور داخلی خود و نیز تعیین رمز‌عبور، فضایی کاملا امن و محرمانه و داخلی برای خود ایجاد کنند که در هیچ‌یک از پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای غیربومی وجود ندارد.

شایان ذکر است امکان دانلود و نصب محفل ازطریق همه‌ی پلتفرم‌‌ها (وب و اندروید و iOS) با مراجعه به آدرس وب‌سایت محفل (https://app.mahfel.app) وجود دارد.

برچسب ها: رپورتاژ آگهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار