کد خبر: ۱۲۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته صریح استانداری تهران با رسانه‌ها تنها مرجع رسمی برای اعلام تعطیلی هر مرکز و صنفی استانداری تهران است و دیگر مراجع رسمیتی در این زمینه ندارند. امروز در مصاحبه تلفنی استاندار استان تهران با شبکه خبر، موضوع تعطیلی برخی از مراکز پر تردد و پرتجمع اعلام شد.

نکته مهمی که در این مصاحبه وجود دارد مسأله تفویض اختیارات از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداری استان تهران است. بر اساس این قاعده در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور رسمی و جدی مبنی بر تعطیلی مراکز ندهد و آن را در حوزه اختیارات استانداری قرار بدهد، این استانداری است که باید درباره آن تصمیم بگیرد.

در مصاحبه امروز نیز استاندار اشاره‌ای به تعطیلی سینماهای استان تهران نکرده است. شاید بتوان دلیل آن را ایمنی نسبتاً خوب سینماها نسبت به دیگر مراکز عنوان کرد. خصوصاً بهره‌مندی از سقف ۵۰ درصدی سالن سینما در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود در کم کردن خطر ابتلا و قطع زنجیره انتقال مؤثر است.

بر این اساس امروز روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده است: با توجه به این‌که هرگونه تصمیم‌گیری درباره تعطیلی سینماها در سراسر کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداری‌ها تفویض اختیار شده و تصمیمات از این طریق اعلام می‌شود، بلیت‌فروشی در درگاه‌های اینترنتی ادامه دارد و سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار