کد خبر: ۱۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: ترغیب جوانان، تسهیل ازدواج موفق و آسان لازمه مشارکت خیرین، بسترسازی رسانه‌ها در فضای مجازی با کمک دستگاه‌های اجرایی استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، گلاویژ فتاحی عصر امروز در کمیته تخصصی ستادساماندهی امور جوانان استان کردستان با موضوع هفته ازدواج که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد،  ضمن بیان اولویت بندی برنامه‌های هفته ازدواج اجرای آنها را  نیازمند تعامل و هماهنگی ادارات مرتبط عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور یکم تا هفتم مرداد ماه امسال  مقارن با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ص)به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است. 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: تشویق و ترویج ازدواج آسان از جمله رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی است.

فتاحی ترغیب جوانان و تسهیل ازدواج موفق و آسان را لازمه مشارکت خیرین، بسترسازی رسانه‌ها در فضای مجازی با کمک دستگاه‌های اجرایی استان برشمرد و گفت: برنامه‌های هفته ازدواج با محوریت پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیرین و مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده  در ابعاد استانی و شهرستانی اجرا می‌شود.

 ایجاد کمپین‌های مشاوره رایگان در هفته ازدواج

وی  ایجاد کمپین‌های مشاوره رایگان در هفته ازدواج توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سایر مراکز مشاوره فعال در سطح استان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی این امر توسط رسانه‌های مکتوب ، نوشتاری و دیداری جهت استقبال مردم خصوصا جوانان از این ظرفیت ضروری است.

لزوم حمایت از زوجین در آستانه ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد:  حمایت از زوجین در آستانه ازدواج با تمهیداتی همچون اهدای جهیزیه، کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین و ادارات مرتبط، فرهنگ سازی برای ازدواج بدون برگزاری مراسم در شرایط شیوع کرونا، برنامه‌ریزی برای حذف رسم و رسوم‌های دست و پا گیر، خودداری از جهیزیه‌های تجملاتی و حذف رسوم نوظهور و مراسم‌های اضافه در امر ازدواج را از دیگر اهداف ستاد گرامیداشت برنامه‌های هفته ازدواج و رسالت عمده ارگان‌های مرتبط با این امر مقدس بیان کرد.

فتاحی ایجاد کمپین رسانه‌ای در راستای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان را ضروری بیان کرد گفت: می‌طلبد رسانه‌های دیداری و شنیداری با وسعت رسانه‌ای خود در این ایام به نشر پیام‌های فرهنگی و  اطلاع‌رسانی در فضای شهری، استفاده از برنامه‌های الگو ساز فرهنگی در هفته ازدواج، معرفی زوجین الگوساز و فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و  حوزه‌های مختلف بپردازند.

وظیفه رسانه‌ها القای دید واقع‌گرایانه به اقشار مختلف اجتماع در زمینه ازدواج است

وی با بیان اینکه  یکی از راهکارهای تغییر نگرش عمومی از طریق رسانه‌هامبتنی بر توقعات نابجای اقتصادی است تصریح کرد: رسالت رسانه‌ها، انسان‌های فکور و شخصیت‌های دلسوز اجتماعی القای دید واقع‌گرایانه به اقشار مختلف اجتماع در زمینه ازدواج است.

وی به عدم مهارت‌های لازم جهت تشکیل زندگی جوانان گریزی زد و گفت: مسئولین مرتبط می‌توانند در برابر واقعیت‌های جامعه نقش تسهیلگر بروکراسی ایفا کنند و در این زمینه گام‌های مثبتی بردارند.

پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن ادارات در امر ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: از جزیره‌ای عمل کردن در امر ازدواج جوانان باید خودداری کرد و در این زمینه همه دستگاه‌های فرهنگی به آُسیب‌شناسی ازدواج و طلاق با برگزاری کارگاه‌های انلاین در شرایط شیوع کرونا بپردازند.

فتاحی در ادامه به  تخصیص منابع بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی در راستای حصول نتیجه مثبت اشاره کرد و افزود: در حوزه ازدواج فرهنگ سازی ریشه‌ در کارهای اجرایی دوانده است لذا با شعار و جزیره‌ای عمل کردن نمی‌توان مشکلات این حوزه را رفع کرد در این فرایند هر کدام از دستگاه‌های اجرایی با توجه به وظایف سازمانی خود مسئولانه پایه کار باشند.

در پایان ضمن ارائه روز شمار هفته ازدواج و پیام‌های فرهنگی جهت بازنشر در کانال و گروه‌های در دسترس اطلاع‌رسانی نمایندگان حاضر در جلسه پیرامون موضوع  مورد نظر و امر مقدس ازدواج مباحثی را عنوان و به چالش‌ها و مشکلات و موارد و موانع پیش‌روی ازدواج جوانان اشاره شد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار