کد خبر: ۱۲۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
در همین ارتباط «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر روز سه‌شنبه(دیروز) اعلام کرد که چند ساعت آینده «نبرد بزرگ» در اطراف سرت و الجفره آغاز خواهد شد.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، همزمان با آماده‌باش نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) برای آغاز درگیری در شهر سرت، برخی منابع نیز از انتقال کمک‌های نظامی از مصر به شمال شرقی لیبی خبر دادند.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی از انتقال کمک‌های نظامی مصر به شهر طُبرق واقع در شمال شرقی لیبی خبر داد.

این مرکز همچنین تصاویری از خودروهای حامل سلاح و مهمات که افرادی با لباس نظامی در کنار آن ایستاده‌اند، منتشر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، مرکز اطلاع‌رسانی برکان الغضب ۸ آوریل گذشته نیز تصاویری از یک کشتی مصری در بندر طُبرق که حامل ۴۰ کانتینر حاوی تجهیزات نظامی و مهمات برای نیروهای حفتر بود، منتشر کرد.

در همین ارتباط «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر روز سه‌شنبه(دیروز) اعلام کرد که چند ساعت آینده «نبرد بزرگ» در اطراف سرت و الجفره آغاز خواهد شد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

نیروهای حفتر از فروردین ۱۳۹۸ با حمایت چند کشور اروپایی و عربی حمله به طرابلس پایتخت لیبی را آغاز کردند و پس از گذشت بیش از یکسال موفق نشدند به داخل شهر نفوذ کنند و به دلیل مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی، مجبور به عقب‌نشینی از مرز طرابلس و ترهونه شدند. دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار