کد خبر: ۱۲۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: استقلال روز های تاریک و تلخی را سپری می کند. بخش عمده ای از طرفداران ، وزیر و عوامل او را مسوول این تیره روزی ها می دانند!

دو آتیشه های آبی بر این عقیده اند‌ که بالاترین مقام وزارتخانه با تیمشان به سان نا پدری رفتار کرده و برعکس ، حکم پدری دلسوز و مهربان را برای رقیب دیرینه داشته است. استدلال آنها هم تضعیف برنامه ریزی شده و آگاهانه تیم و تقویت رقیب بوده است.

انتخاب مدیرانی همچون افتخاری ، فتحی ، خلیل زاده ،سعادتمند و... که با همراهی افرادی مثل پندار توفیقی ، علی خطیر و ...همواره محل سوال و اعتراض بوده است.

در خصوص توفیقی کافی ست صحبت های امیر رضا خادم معاون سابق وزیر ورزش در دوران محمود گودرزی را بشنوید که گفت توفیقی دو‌میلیارد آورد و عضو هیات مدیره استقلال شد! دو‌ میلیاردی که اسپانسر داده است. این شکل از انتخاب مدیر چه عایدی به جز در هم پیچیدن بیشتر اوضاع داشته است؟! جز اینکه ثبات را از تیم گرفته و ترکیب استقلال را در آغاز هر نیم فصل با تغییراتی اساسی مواجه کرده است؟

هواداران معتقدند این‌مدیران با آگاهی و تعمدانه چوب لای چرخ باشگاه گذاشته و هربار که تیم در مسیر پیشرفت قرار می گرفت ترمز دستی موفقیتش را کشیده و کار را به امروزی کشانده اند ‌که هیچ امیدی به بهبود وضعیت فعلی نمی رود.

کوچ دسته جمعی ستاره های تیم بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی که تیم شفر امید های فراوانی به کسب ستاره سوم در آسیا داشت اتفاقی بود که هرگز از ذهن هواداران پاک نمی شود. جالب اینکه جملگی بازیکنان از تیم رفته یا کنار گذاشته شده در مصاحبه هایی جنجالی دلیل اصلی جدایی شان را عدم تمایل مدیران برای تمدید قرارداد از سوی باشگاه عنوان کرده اند! یعنی اراده ای در فراری دادن نفرات شاخص تیم و در نهایت تضعیف استقلال وجود داشته است. با این حال آبی ها علیرغم از دست دادن بسیاری از چهره ممتاز و امتیازات حساس در ابتدای چند فصل اخیر بازهم با شفر و بخصوص استراماچونی امیدواری های زیادی برای قهرمانی در لیگ ، جام حذفی و باشگاههای آسیا ایجاد کرده بودند. اما مدیران این مربیان موفق را هم از تیم رانده و کار را به فرهاد مجیدی سپردند. حالا آنها مانده اند و تیمی که لیگ را کاملا از دست داده و برای ادامه رقابت در جام حذفی و دور گروهی آسیا مشکلات جدی دارد .

در مقابل پرسپولیسی وجود دارد که سالهاست ترکیب دست نخورده و‌ کاملی دارد. آنها هر فصل نه تنها نفرات اصلی شان را حفظ کردند که بازیکنان خوب دیگری را هم به‌جمع شان اضافه کردند. این امر موجب شده تا نه تنها برانکو که کالدرون و یحیی گل محمدی هم این تیم را در مسیر قهرمانی حفظ کنند. هواداران آبی البته این ترکتازی سرخ ها را محصول تضعیف شدید تیمشان می دانند! این همان اتهام سنگین هواداران استقلال به مسعود سلطانی فر است که مدیریت همزمان دو باشگاه را بر عهده دارد!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار