کد خبر: ۱۲۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
با 30 درصد تخفیف در بورس
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: دو ETF (صندوق سرمایه‌گذاری) دولتی دیگر تا پیش از پایان شهریور ماه امسال عرضه خواهند شد.




به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس معمارنژاد، گفت: در نیمه اول امسال دو ETF دولتی دیگر به ترتیب با تخفیف ٢٠ تا ٣٠ درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.
بر این اساس صندوق‌ دارا دوم از گروه پالایشی (شبریز، شپنا، شتران، شبندر) و صندوق دارا سوم ترکیبی از گروه فلزی و خودرویی
(فولاد، فملی، خودرو، خساپا) است.
بر اساس این گزارش، دومین ETF صندوق واسطه‌گری پالایشی مرکب از باقیمانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان است.
همچنین سومین ETF صندوق واسطه‌گری صنعت شامل باقیمانده سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران‌خودرو و سایپا خواهد بود.
گفتنی است نخستین صندوق از صندوق‌های سه گانه دولتی، مربوط به عرضه سهام دولت در برخی بانک‌ها و بیمه‌ها بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.
صندوق واسطه‌گری مالی یکم، سهام‌های باقیمانده دولت در بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی است که وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت مطابق با شرایط و قوانینی اقدام به واگذاری آن با ۲۰ درصد تخفیف کرد، تخفیفی که البته حالا با سودآوری قابل توجهی نیز همراه بود. صندوق دارا یکم پس از آنکه به سبد بورسی سهامداران وارد شد قابلیت معامله پیدا کرد، بیش از 100 درصد بازدهی را ثبت کرد که این بازدهی باعث شد تقاضای بالقوه برای صندوق‌های بعدی بیشتر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار