کد خبر: ۱۲۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: ۳۸واحد تولید ماسک در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸مورد فعالیت ندارند و باید سازمان صنعت مشکلات آنها را برطرف کند تا به خط تولید برگردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین با اشاره به قرمز شدن وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان، گفت: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا باید تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم را برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک داشت.
او افزود: در این راستا باید مجوزهای صادر شده برای راه اندازی خط تولید ماسک را فعال کرد البته برخی از این واحدها نیازمند مواد اولیه هستند که باید مشکل آنها را رفع کرد.
حبیبی بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان مباشر موظف است حداقل ۲میلیون ماسک را ذخیره سازی کند و با هماهنگی ستاد کرونا در زمان نیاز توزیع کند.
او گفت: روزانه هم حداقل باید ۱۲۰هزار ماسک برای استان تهیه شده و در بازار توزیع شود که هم اکنون در حال انجام است و در کنار آن باید برای ذخیره سازی ۲میلیون ماسک اقدام کرد.
حبیبی افزود: قیمت ماسک نیز باید کنترل شود تا چند قیمتی در بازار نداشته باشیم و با تامین مواد اولیه برای واحدهای صنعتی جلوی کمبود در بازار را بگیریم.
معاون استاندار گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تا به امروز مشکلی در تهیه و توزیع ماسک نداشته ایم و باید پیش بینی‌های لازم برای فصل سرما صورت گیرد.
او با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قزوین مبنی بر شیوع موج دوم ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی برخی از رسته‌های شغلی سه و چهار در سطح سه شهرستان قزوین، بویین‌زهرا و تاکستان به مدت ۲هفته،  گفت: تنها راه مبارزه با کرونا رعایت اصول بهداشتی بوده و مناسب‌ترین، ساده ترین و کم هزینه ترین روش، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است چون این بیماری واکسن، دارو و درمانی ندارد و باید شهروندان به این موضوع توجه کنند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار