کد خبر: ۱۲۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:خواست مردم اجرای قانون بدون تبعیض است.منافع این منطقه برای همه مردم است و اگر کسانی میخواهند در مناطق خوش و آب و هوا حضور داشته باشند باید به حریم شهر و روستا توجه داشته باشند و به چارچوب ساخت و ساز احترام بگذارند.

قوه قضائیه تخلفات لواسان را رها نمی کند

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:خواست مردم اجرای قانون بدون تبعیض است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال گفت: باید ابتدا از مردم لواسان و دغدغه آن ها تشکر کنم، من بار‌ها دغدغه برحق آن‌ها را شنیده ام.

وی گفت: منافع این منطقه برای همه مردم است و اگر کسانی میخواهند در مناطق خوش و آب و هوا حضور داشته باشند باید به حریم شهر و روستا توجه داشته باشند و به چارچوب ساخت و ساز احترام بگذارند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: نظامات ساخت و ساز مشخص است مگر هرکسی می تواند هرجا که خواست ساخت و ساز انجام دهد؟ مدیران باید مرز‌ها را حفظ کنند مرزبان که فقط در مرز جغرافیایی نیست، مسئولیت شهرداری، دهدار، بخشدار و همه مسئولان مرزبانان هستند و این‌ها جز حقوق عامه است و باید از آن‌ها حفاظت کرد.

وی با اشاره به برخورد با تخلفات گفت: با همه این آمار‌ها لواسان امروز جلوی چشم است این لواسان را نه مردم بومی دوست دارند نه مردم دیگر، چرا با همه اقدامات انجام شده این اتفاقات افتاده است؟ البته در تمام شهر‌های ایران مناطق خوش آب و هوایی وجود دارد وضع موجود ما با وضع مطلوب فاصله دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: البته همه مشکلات راهکار دارد به نظر من این جلسه باید بصورت قرارگاهی تشکیل شود و مشکلات در آنجا بررسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در این قرارگاه باید برای همه قوانین مشخص شود و تعین تکلیف آن لازم است و این جلسه ۳ ماه دیگر برگزار می‌شود تا راهکار‌های برون رفت از شرایط فعلی رسیدگی شود.

رئیس قوه قضائیه درباره طرح کشوری اجرای احکام گفت: احکام مختلفی از سوی بخش های متعدد صادر شده و روند اجرایی آنها باید بررسی شود.

وی گفت: اگر قانون وجود دارد باید بدون تبعيض اجرایی شود دو ساختمان ساخته شده و هر دو بدون جواز هستند و باید با هردوی آنها برخورد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: دهداران و شهرداران حق ندارند در کاری که مجاز نیستند وارد شوند و مجوز صادر کنند آنها مقام قانونی هستند که بصورت غیر قانونی تخلف کردند و باید این موضوع از سوی وزارت کشور به همه مسئولان امر گفته شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ماده ۱۰۰ گفت: این ماده نباید به هیچ عنوان منبعی برای درآمد شهرداری‌ها باشد مگر با پول تخلف خریده میشود؟ از قوانینی که باید حتما اصلاح شود همین ماده ۱۰۰ است این موضوع باب تخلف را در کشور ایجاد می‌کند و این ماده باید حتما اصلاح شوند، زیرا باب تخلف را در کشور باز میکند این ماده نباید منبع کمبود درآمد شهرداری‌ها باشد.

وی با اشاره به شورا‌های شهر نیز اظهار کرد: ما معتقدیم در شورا‌های شهر اقدامات خوبی انجام دادند و خدمات خوبی ارائه شده است، اما تخلفات بسیاری هم داشته اند که ریشه در ساختار دارد چرا ما باید مجبور باشیم با شهردار و شورای شهر لواسان برخورد کنیم؟ اگر ساختار‌ها دقیق باشد مجبور نمی شویم کاری کنیم آقایان می بینند بستر تخلف باز است و تخلف می کنند من مشکل را در ساختار می بینم باید ساختار‌ها تغیر کند تا بستر لغزش ازبین برود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تمرکز زدایی زمانی انجام می‌شود که انضباط وجود داشته باشد و جایی باشد که بستر تخلف وجود نداشته باشد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه باید پیشگیری کرد، گفت:مگر می شود در بستر رودخانه ساختمان ساخت؟ این ساختمان جلوی چشم تمام مسئولان ساخته شد چرا ۲ سال همه دیدند که این ساختمان ساخته شد، مسئولان باید در زمان خودشان با موارد غیر مجاز برخورد کنند تا ما شاهد ساخت ساختمان‌های متخلف نباشیم.

وی ادامه داد: نباید خدمات شهری به ساختمان‌هایی که با تخلف ساخته میشوند داده شود در یک مقطعی گویا این طرح دنبال شده و این موضوع باید دوباره اجرایی شود تا این قانون اصلاح شود و خدمات به ساختمان متخلف داده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اگر ببینیم جایی باب تخلف باز شده می بینبم جایی است که با ثروت و قدرت ارتباط دارد رهبری از مکان مقدس در فرمایشاتشان میگویند و تاکید دارند حتی اگر مکان مقدس باشد نباید در جایی که خلاف است ساخته شود به نظر من ساختمان‌های اداری حق ندارند تخلف کنند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به سازمان های کشور گفت: بخش‌های حقوقی سازمان ها را قوی کنید و حقوق دانان نفوذ ناپذیر استخدام کنید و حقوق دولت را پیگیری کنید هرجا بخش حقوقی قوی داشته باشد حقوق دولت را میگیرد.

با اشاره به کاداستر بیان کرد: بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است و با سازمان هوافضا همکاری هایی شده است تا حدنگاری انجام شود دستگاه‌ها موظف بودند تا سال ۹۶ نقشه را ارائه دهند و هنوز در برخی از دستگاه‌ها ۳ سال عقب ماندگی داریم.

وی گفت: صدور اسناد منابع طبیعی یکی از راه‌های جلوگیری از زمین خواری است، اطلاعات جامع  بسیار ضروری است و مسئله الزام به تنظیم سند رسمی هم امری ضروری است، اما گویا شورای نگهبان به آن اشکالاتی وارد کرده، اما بحث الزام سند رسمی برای کشور ملزم است و راه جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادسرا است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مسئولیت خارج از جمع ما نیست و اگر این گونه با همدلی و قانون کار را دنبال کنند یقین میدانم کار‌های خوبی در پیشگیری از تخلف انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: نقش مردم محوری است ظرفیت مردم باید پای کار بیاید ما موضوع را تا تحقق نتیجه دنبال می کنیم و این تازه آغاز قضیه است مردک به سازمان‌های مردم نهاد و جوانان ارزشی کمک کنند تا موفق شویم و هرجا مردم روی آمدند ما موفق شدیم و هوا و فضا متعلق به مردم است.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر اقدامی هم در گذشته انجام شده باید به خدا ،مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشیم و امیدواریم مدیران دولتی، قضایی و مجلس کار‌های مضاعف کنند.

وی با اشاره به شعب تخصصی امور زمین گفت: این شعب در تمام دادگستری‌ها تشکیل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار