کد خبر: ۱۲۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

سارا فلاحی

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی

تقویت دیپلماسی اقتصادی به خصوص در حوزه همسایگان باعث میشود پایههای کشور در منطقه قدرتمند شده و آثار و تبعات تحریم بر آن کم شود. ما نیازمند تبیین سیاست های صحیح در حوزه سیاست خارجی هستیم و اگر قصد داریم در منطقه خود امنیتافزایی کنیم باید به سمت دیپلماسی همسایگی و اقتصادی برویم به خصوص با توجه به شرایطی که از سوی غربی ها تهدید می شویم، این همگرایی از سوی ایران باید افزایش یابد که باعث ایجاد یک پایه قدرتمند در منطقه شود.

با توجه به اینکه تهدیدهای امروز علیه ایران اقتصادی بوده که تحریم ها یکی از آنها است و همچنین بحران کرونا نیز باعث شده اقتصاد دنیا با چالش مواجه شده و ۴ تریلیون دلار خسارت به کشورها وارد شود، از این رو کشور باید برای این دوران نیز آماده باشد.

توجه کنیم که آسیب های اقتصادی، منجر به چالش های اجتماعی شده و در نهایت به دلیل ایجاد موج نارضایتی، مسائل امنیتی را به وجود می آورد، از این رو باید مشکلات اقتصادی را از اساس برطرف کرد که در این مسیر اولویت همه کمیسیونها در کنار کمیسیون های تخصصی اقتصادی باید موضوع اقتصاد باشد.

ایران در منطقه نقش پیشرو را دارد چرا که هیچگاه به دنبال حمله نبوده بلکه همیشه در نقش مدافع ظاهر شده است و علیرغم اینکه بارها اشغال شده اما مقابل آن ایستاده تا جایی که جریانی به نام جبهه مقاومت را در منطقه ایجاد کرده که حرفی برای گفتن دارد لذا با توجه به این نفوذ راهبردی ایران در منطقه، توجه به تقویت دیپلماسی اقتصادی با اولویت همسایگان از ضروریات کشور است که مجلس یازدهم در این زمینه ورود خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار