کد خبر: ۱۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) با تشریح اهداف و برنامه های رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۴ گفت: در این رزمایش دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح‌های غافلگیر کننده استفاده می‌شود.

به گزارش حوزه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۴ در گفت‌وگویی به تشریح اهداف و برنامه‌های این رزمایش پرداخت.

سردار نیلفروشان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای حفظ و ارتقای آمادگی های رزمی ، اقدام به برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم (ص)۱۴ کرد،گفت: فاز عملیاتی و مرحله نهایی این رزمایش که اقدامات ستادی و مقدماتی آن از روزهای قبل آغاز شده است، از امروز(سه شنبه)در منطقه عمومی استان هرمزگان ،غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور آغاز شد.

وی افزود: این رزمایش با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های زمین، هوا ، دریا و فضا مطابق با جدول فرانمای رزمایش و سریال ها و تمرین های پیش بینی شده اجرا می‌شود.

معاون عملیات سپاه ارتقای آمادگی های رزمی در تمامی سطوح ،تمرین و حصول اطمینان از اجرای طرح‌های عملیاتی، افزایش سطح هماهنگی در اجرای عملیات مشترک و تمرین دفاع و آفند جنگ الکترونیک و پایداری ارتباطات چند لایه را از اهداف مهم رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ توصیف و تصریح کرد : تامین خطوط مواصلاتی هوایی و دریایی و تداوم پشتیبانی‌های آمادی، تمرین ستادی سناریوهای مختلف و نیز طرح ریزی منعطف و سریع همراه با بازی جنگ دو طرفه از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بزرگ است.

وی عمق بخشی به دفاع با بهره گیری از توان عظیم نیروی مردمی و بسیج دریایی را از وجوه تمایز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)۱۴عنوان و اظهار کرد: در طرح های دفاعی سپاه روح تهاجم و آفندی با بسیج مردمی شکل می گیرد و پایان ناپذیری دفاع با حضور مردم در معرکه های جهاد معنا پیدا می کند.

سردار نیلفروشان طرح‌ریزی مدرن بر اساس جنگ های ترکیبی و شبکه محور متناسب با دکترین تهاجمی سپاه ، استفاده حداکثری از توان و تجهیزات مختلف سیگنالی، اپتیکی و با سرنشین و بدون سرنشین برای اشراف اطلاعاتی و اجرای رزمایش در شرایط جنگ بیولوژیک را ویژگی های رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ عنوان کرد و گفت: در این رزمایش دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح های غافلگیر کننده مانند موشک‌های برد بلند بالستیک با قابلیت اصابت به اهداف شناوری متجاوز در دور دست استفاده می شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار