کد خبر: ۱۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
ضعف دلار طلا را تقویت کرد
با آغاز پاندمی کرونا و سقوط بازار های مالی و کاهش ارزش پول ملی کشورها طلا در بازارهای جهانی رشد را آغاز کرد و اکنون در مرز ۲ هزار دلار ایستاده است.

رکوردشکنی عجیب طلا ادامه دارد

با آغاز پاندمی کرونا و سقوط بازار های مالی و کاهش ارزش پول ملی کشورها طلا در بازارهای جهانی رشد را آغاز کرد و اکنون در مرز ۲ هزار دلار ایستاده است.

پاندمی کرونا موجب رکود در بازارهای سراسر دنیا شده است و از بازارهای مالی چین گرفته تا بورس های وال استریت را با بحرانی بی سابقه مواجه ساخته است؛ با آغاز این پاندمی و ریزش بورس های بزرگ دنیا پس از تنش های سیاسی به وجود آمده میان چین و امریکا حرکت سرمایه گذاران به سمت این سرمایه امن شدت گرفت و استارت افزایش قیمت طلا زده شد.

تقاضا برای این فلز گران بها به حدی افزایش یافت که در اوایل سال ۲۰۲۰ در نظر سنجی ای که در خبرگزاری کیتکو برگزار شده بود یک چهارم شرکت کنندگان پیش بینی کردند که طلا طی چند ماه آینده تا ۲ هزار دلار بالا خواهد رفت و همین اتفاق نیز افتاد و این فلز گران بها پس از شکستن رکورد های پی در پی سرانجام طلا در چند روز گذشته رکورد ۹ ساله خود را شکست و امروز در مرز ۲ هزار دلار ایستاده است و بنابر آخرین قیمت ها امروز هزار و ۹۸۰ دلار قیمت دارد.

آنچه در ابتدا موج افزایش قیمت طلا را ایجاد کرد بالاگرفتن تنش های سیاسی در خاورمیانه و میان چین و امریکا بود و موجب شد تا این فلز گران بها رکورد ۷ ساله خود را بشکند و به به پله ای بالاتر از هزار و ۷۰۰ دلار صعود کند و با وجود آرام گرفتن تنش های سیاسی بازار طلا جهانی همچنان مقصد اصلی سرمایه گذاران در جهان باقی ماند و به صعود خود ادامه داد.

قیمت هر اونس طلا در حالی امروز در مرز ۲ هزار دلار قرار دارد که در سال ۲۰۱۹ با ۱۹ درصد رشد به ۱۵۲۳ دلار رسیده بود و در نظرسنجی کیتکونیوز که در سال ۲۰۱۸ درباره چشم‌انداز بازار طلا در ۲۰۱۹، حدود یک سوم شرکت‌کنندگان معادل ۱۶۴۰ نفر پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا به بالاتر از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به بهبود بازارهای مالی پس از اتمام کرونا امیدوار هستند اما عمیق تر شدن لحظه ای رکود و تداوم شیوع کرونا در تمام دنیا و شدت گرفتن آن در آمریکا و برخی دیگر کشورها منجر به افت چشمگیر شاخص در بازارهای جهانی طی چند روز اخیر شده است و همزمان با ضعف دلار در هفته های اخیر رشد طلا سرعت گرفته است و بنابر گفته کارشناسان با وجود ثابت ماندن وضعیت فعلی و رکود اقتصادی در جهان پیش بینی می شود طلا به بالاتر از ۲ هزار دلار در هر اونس برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار