کد خبر: ۱۲۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
گروه استان‌ها- در چند هفته گذشته قطعی مکرر و بدون اطلاع قبلی برق در نقاط مختلف استان کرمانشاه سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان شد که مسئولان وعده اتمام خاموشی‌ها را دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، با شروع فصل گرما میزان مصرف برق در استان شدت گرفت به طوری که در بسیاری از مناطق استان شاهد قطعی مکرر برق و اختلال در کسب و کار و روند زندگی مردم بودیم.

در این میان اخباری نیز مبنی بر قطع برق برخی از ادارات دولتی به دلیل عدم مدیریت مصرف برق به گوش می‌رسید و این در حالی است که در سال گذشته به دلیل مدیریت مصرف خاموشی در استان اعمال نشد.

وضعیت کنونی نشان می‌دهد راهکارهای ارائه شده از جمله تغییر ساعت کاری ادارات و تعیین مشوق برای مشترکان بخش‌های مختلف توفیق چندانی در مدیریت می‌رفت نداشته و رعایت الگوی مصرف باید توسط تمام افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

افزایش10 درصدی مصرف برق در کرمانشاه

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از افزایش 10 درصدی مصرف برق در استان خبرداد و اظهار داشت: رکورد مصرف برق در 29 تیر ماه شکسته شد و پیک مصرف برق به 743 مگاوات رسید که استان را در وضعیت هشدار خاموشی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه امروز برای شرکت توزیع شرایط بحرانی محسوب می‌شود عنوان کرد: برای مشترکان خانگی تدابیری در اطراف گرفته شده است که چنانچه مصرف آن‌ها کمتر از مصرف سال گذشته باشد در انتهای دوره امتیازهای خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

مرآتی گفت: برای ادارات نیز با دستور استاندار ساعت ادارات تغییر کرده و بعد از ساعت 13 باید حداقل 90 درصد مدیریت مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آن‌ها قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: پیک کشوری از ساعت 13 تا 17 و پیک استان از ساعت 19 تا 23 است.

وی بیان کرد: چون شبکه برق استان سراسری و رینگ است باید در پیک کشوری مدیریت مصرف را داشته باشیم که خاموشی‌های با برنامه در استان اعمال نشود.

مرآتی عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود در ساعات اوج مصرف به ویژه در طول روز از استفاده از وسایل پرمصرف خودداری کنند و کولرهای آبی را در دور کند قرار دهند و کولرهای گازی را نیز در دمای 25 درجه تنظیم کنند.

قطعی برق در کرمانشاه تمام شد 

استاندار کرمانشاه نیز عصر دیروز در نشستی با اشاره به قطعی‌های رخ داده در شبکه توزیع برق استان گفت: از امروز در شهر کرمانشاه قطعی برق نخواهیم داشت و تلاش بر این است که مشکل بقیه نقاط استان نیز در اوایل هفته آینده رفع شود.

هوشنگ بازوند در این نشست که روابط عمومی استانداری گزارش آن را منتشر کرده، با اشاره به افزایش مصرف روزانه برق به دلیل گرمای شدید این روزها در کشور و استان اظهار داشت: مصرف روزانه برق افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است که این امر در روزهای گذشته منجر به قطعی برق در برخی از نقاط شد.

وی افزود: بابت قطعی های رخ داده در شبکه توزیع برق استان از مردم کرمانشاه عذرخواهی می کنیم و امیدواریم در این ایام با کمترین مشکل روبه رو شده باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اکنون سهمیه برق مصرفی روزانه در استان کرمانشاه 380 مگاوات است، گفت: با رایزنی‌های انجام شده به منظور تأمین برق مورد نیاز مردم روزانه 30 تا 40 مگاوات به سهمیه استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه ادارات دولتی باید مصرف برق خود را مدیریت کنند گفت: در صورت مشاهده مصرف بیش از حد برق توسط ادارات دولتی برق آنها قطع خواهد شد و باید از برق اضطراری استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: همچنین در صورتی که باز هم با افزایش مصرف مردم روبه رو شویم به جای قطع کردن برق مصرفی منازل مردم، برق ادارات به صورت دوره‌ای قطع می‌شود.

وی افزود: مدیر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه نسبت به اتمام روند قطعی برق متعهد شده است و در صورت تکرار این موضوع برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: عملکرد مدیریت شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تاکنون بسیار مطلوب بوده است با این حال ملاک برای ماندن مدیران جلب رضایت مردم است.

انتهای پیام/832/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار