کد خبر: ۱۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
رئیس ستاد نماز جمعه دامغان:
دامغان- رئیس ستاد نماز جمعه دامغان به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مصلی در دست ساخت این شهرستان اشاره داشت و گفت: تاکنون برای ساخت این مصلی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی جیرانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مصلی در دست ساخت دامغان مزین به نام بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) است در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع و در دو طبقه در حال احداث است، ابراز کرد: تاکنون برای ساخت این مصلی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و از محل اعتبارات دولتی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور هزینه شده و این طرح ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تمام اعتبارات ساخت مصلی دامغان دولتی بوده و برای تکمیل این پروژه به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، گفت: به طور میانگین و در شرایط عادی هر هفته پنج هزار و ۵۰۰ نفر از مردم مؤمن و انقلابی دامغان در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت می‌کنند و شهرستان دامغان از جهت شرکت نمازگزاران رتبه اول را در استان سمنان دارا است.

رئیس ستاد نماز جمعه دامغان با بیان اینکه این ستاد ۲۲۰ نفر عضو دارد و ۸۰ نفر از برادران و خواهران در امر برگزاری نماز جمعه و در روزهای جمعه همکاری و مشارکت دارند، بیان کرد: تشکیل کمیته‌های فرعی زیر مجموعه ستاد نماز جمعه انجام شده که کمیته جوانان، سیاسی، فرهنگی و خواهران از مهم‌ترین آن‌ها است.

جیرانی از نماز جمعه به عنوان فریضه عبادی سیاسی یاد کرد و افزود: نماز جمعه آئینی چند وجهی است که موجب تقویت روحیه برادری، رشد فکری و تقویت روحیه سیاسی در بین مسلمانان می‌شود از سوی دیگر این نماز، مهم‌ترین مصداق همدلی به شمار می‌آید و بر همگرایی، انسجام و اتحاد اجتماعی مؤثر است و از تفرقه و تشتت در جامعه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز عبادی سیاسی جمعه در دامغان، دیباج و کلاته رودبار شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار