کد خبر: ۱۲۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رئیس جمهوری اوکراین به کابینه وزرای این کشور دستور داد تا موضوع اعطای وضعیت "جشن ملی" به برخی اعیاد مذهبی بزرگ اسلامی، مسیحیان کاتولیک و دین یهود را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین به دولت این کشور دستور داد تا موضوع اعطای وضعیت "جشن ملی" به برخی اعیاد مذهبی، از جمله عید سعید قربان که برای مسلمانان دارای اهمیت بسیار زیادی است را بررسی کند.

طبق اطلاعات بخش مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین، در این حکم، زلنسکی به مراسم مذهبی از جمله عید قربان (قربان بایرام)، عید پاک مسیحیان کاتولیک و جشن هانوکا (پیروان یهودیت) و تعدادی دیگر از مراسم مذهبی در سایر ادیان و مذاهب اشاره شده است.

زلنسکی در این رابطه توضیح داده است: «هدف از این تصمیم "تأمین حقوق و آزادی‌های قانونی و اصولی تمامی شهروندان، تحقق حقوق و امکانات برابر برای همه پیروان ادیان الهی و احترام به تاریخ، فرهنگ و سنن جامعه چند ملیتی اوکراین است.»

اکنون کابینه وزرای دولت باید با همکاری شورای کلیساهای سراسری اوکراین، سازمان‌های مذهبی و موسسه یادبود ملی اوکراین پیشنهادات خود در این زمینه را تهیه و سپس لایحه‌ای مناسب به رادا - پارلمان اعلای اوکراین فرستاده شود.

پیش از این در ماه نوامبر سال گذشته، رهبر کلیسای ارتدوکس اوکراین پیشنهاد کرد تا جشن کریسمس از 7 ژانویه (مطابق عقیده مسیحیان ارتدوکس) به تاریخ 25 دسامبر (مطابق با اعتقاد مسیحیان کاتولیک) موکول شود. این مقام مذهبی  گفته بود، این مسئله تنها درصورتی ممکن است که جامعه اوکراین از این نظریه حمایت کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اوکراین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار